برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی خط تحریری در شیروان

شیروان(پانا)- آیین اختتامیه دومین جشنواره خط تحریری با حضور جمعی از منتخبین استانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شیروان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی خط تحریری در شیروان

به گزارش خبرنگار پانا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این آیین با تبریک هفته خوشنویسی گفت: هنر خوشنویسی یکی از هنرهای بسیار درخشان است و در جایگاه ویژه ای در بین هنرهای اسلامی ما قرار دارد.

حسین فرخنده با بیان اینکه زبان وحی حالت شنیداری داشت و به زیباترین شکل و در یک قالب مؤثری همچون هنر خوشنویسی تجسم پیدا کرد افزود: نخستین خوشنویسان هم بیشترین آشنایی و دانش را با علوم قرآنی داشته و آیات و حکمت های الهی را درک کرده و در قالب هنر پدید آوردند.

وی در ادامه با بیان اینکه مراکز فرهنگی و هنری فعال و دارای مجوز و همچنین حوزه های دیجیتال با مراجعه به سامانه تحفه تقاضای خود را جهت دریافت تسهیلات ثبت نمایند اظهار کرد: جهت پرداخت تسهیلات کم بهره ویژه آسیب دیدگان از بیماری کرونا سیصد و هشتاد و چهار فقره تشکیل پرونده صورت پذیرفته و از پنج میلیارد و سیصد میلیون تومان درخواست تسهیلات حدود دو میلیارد تومان به آسیب دیدگان پرداخت شده است و لذا از بانک های عامل تقاضا مندیم که نسبت به پرداخت مابقی تسهیلات در اسرع وقت مساعدت نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به گسترش بیماری کرونا باید از ظرفیت فضاهای مجازی که مخاطبین گسترده ای را شامل می شود نیز استفاده کرده و ارتباط خود را همچون گذشته با هنرمندان حفظ نماییم.

فرخنده در پایان از همراهی و زحمات امین رضا مرآتی فرماندار محترم، ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه هنرمندان به ویژه استاد علی رحیمی رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان به جهت همراهی و همکاری در انجام فعالیت های فرهنگی و تقدیر و تشکر نمود.

فرماندار شهرستان شیروان نیز در این آیین گفت: زبان مشترک خوشنویسی، ما را در این مکان گردهم جمع کرده است و بسیار خوشحالیم که میزبان هنرمندان عزیز سطح استان در شهرستان شیروان هستیم.

امین رضا مرآتی افزود: هر کجا که هنرمندان هستند آن فضا فضای بسیار مثبت، احساسی، معقول و منطقی است و پیام ها و امواج منفی در آنجا حضور ندارد و هرگاه هنر قوی تر باشد احساسات انسانی نمایان تر است و آسیب های اجتماعی در وادی هنر و در بین هنرمندان کمتر وجود دارد.

وی گفت: هر دولت و کشوری که به مقوله هنر توجه بیشتری داشته باشد در آن کشور دوران توسعه و بالندگی منطقی و قابل قبولی انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز با بیان خیرمقدم به میهمانان استانی و شهرستانی و تقدیر و تشکر از عوامل برگزار کننده دومین جشنواره استانی خط تحریری گفت: اختتامیه این جشنواره قرار بود در سال گذشته برگزار شود که به علت گسترش بیماری کرونا در چنین روزی که مصادف با هفته خوشنویسی است برگزار گردید تا از منتخبین این دوره از جشنواره استانی تجلیل به عمل آید.

ابراهیم عباسپور از کلنگ زنی و ساخت پردیس سینمایی امید به عنوان یک پروژه فرهنگی و هنری در آینده نزدیک در شهرستان شیروان خبر داد.

دبیر برگزاری دومین جشنواره استانی خط تحریری نیز در این آیین گفت: در این جشنواره حدود 385 نفر از خوشنویسان استان آثار خود را در قالب خط تحریری به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند.

علی رحیمی با اشاره به اینکه 70 درصد شرکت کنندگان را خانم ها و 30 درصد را نیز آقایان شامل می شد افزود: یکی از مؤلفه های فرهنگی و هنری، ترویج خط ملی نستعلیق است و اصلی ترین دغدغه ما در برگزاری این جشنواره این بوده است که در فرهنگ عمومی خط تحریری را گسترش بدهیم و اگر این خط به بطن خانواده ها رسوخ نماید می تواند در آینده آنان خیلی تاثیرگذار باشد.

در پایان از استاد علی رحیمی با عنوان دبیر جشنواره، ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان و در بخش نمایشگاهی ازهنرمند گرامی آقای محمد جوکار به خاطر ارائه آثار ارزشمند و برگزیده، در بخش میهمانان خارج از استان در بخش نمایشگاهی از شهر تبریز از آقای امین شکرزاده و از شهر کرمان از آقای امیر طالبیان، در بخش ویژه نماز از آقای احمد احمد زاده، در بخش رونق تولید از دانشجو هانیه صادقی، در بخش عفاف و حجاب از هنرجو مهتا نیرومند، در رده سنی بالای ۱۸ سال ازهنرمندان محمد صباعی، طیبه عصمتی و زکیه شفیق، در رده سنی زیر ۱۸ سال از هنرجویان یونس رمضان زاده، ستاره یوسف زاده در مقطع ابتدایی از دانش آموزان عطا کریمیان، مهدی جوکار، امیر حسین عباسیان، علی رازقی، ریحانه یوسف زاده، در بخش نماینده هیات داوران جشنواره از هنرمند گرامی آقای مهدی عباسیان با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار