سختی کار معلمان در ایام کرونا از نگاه دانش آموزی

تهران (پانا) - سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، با ورود ویروس کرونا و ملزومات بهداشتی، سالی پرچالش برای دانش آموزان است‌. وقتی برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان و معلمان، امکان برقراری کلاس‌های درسی همانند سال‌های قبل نیست؛ مدارس، آموزش را به فضای مجازی آوردند. خبرگزاری پانا نیز در همین رابطه گفت‌و‌گو‌یی با دانش آموزان منطقه ۵ تهران داشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سختی کار معلمان در ایام کرونا از نگاه دانش آموزی

«سلیم آبادی»، دانش آموز پایه نهم، نظرش را در مورد برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی اینگونه شرح داد: کلاس‌ها در فضای مجازی خوب است. به شرط اینکه معلم ها فقط در ساعات کلاسی با دانش آموزان در ارتباط باشند. بعضی از معلم ها در ساعات شبانگاهی و مغرب و حتی در روز های تعطیل از دانش آموزان امتحان و ارائه‌ی تکالیف می خواهند. قطعا اگر مدارس حضوری بود چنین چیزهایی ممکن نبود.
او افزود: مسئله دیگری که در آموزش مجازی به چشم می آید، جدی گرفته نشدن درس هاست. وقتی در منزل، کتابها رو‌به‌روی دانش آموزان باز باشد و شرایط پاسخ به سوالات معلم از کتاب فراهم باشد، دانش آموزان درس ها را جدی نمی‌گیرند‌. اما ناگفته نماند این نوع آموزش خوبی هایی هم دارد. اینکه نباید هر روز لباس فرم مدرسه بپوشیم، در هر زمانی می‌توانیم از معلم ها سوال کنیم و البته دوری از کرونا از فواید آموزش مجازی است.
سلیم آبادی در آخر گفت: یکی از مشکلات دیگری که یادگیری درس‌ها را برای بعضی از دانش آموزان سخت کرده است، معایب شبکه شاد است.
«سهرابی»، دانش آموز پایه دوازدهم در رابطه با آموزش مجازی گفت: از خوبی‌های این نوع آموزش، فرصت بیشتر برای درس خوندن و تمرکز بهتر روی درس‌ها و جدا بودن از حواشی درون مدارس است. چند بار دیدن فایلهای آموزشی و دوره کردن راحت درس ها از مزیت های روش مجازی است.

سهرابی افزود: نداشتن تعامل با معلمان، یادگیری کامل را در برخی از دروس برای ما سخت کرده است. همچنین چون رفتار های دانش آموزان دور از دید معلم است و معلم فقط به مسائل درسی میپردازد، به مسائل تربیتی پرداخته نمی شود.
او افزود: یکی دیگر از مشکلات آموزش مجازی، دسترسی نداشتن بعضی از دانش‌آموزان به موبایل و اینترنت است. کاش میشد مدرسه، یک گوشی در اختیار همه دانش آموزان قرار دهد؛ یا دانش آموزانی را که دسترسی به امکانات ندارند را شناسایی کنند، و به آنها به صورت جداگانه ای درس بدهد.
«علایی»، دانش آموز پایه دهم نیز در رابطه با آموزش مجازی گفت: آموزش مجازی خوب است اما برای بعضی از دروس مانند ریاضی و عربی و اقتصاد و ... کلاسهای حضوری نیاز است. اگر میشد برای این درس ها کلاس های حضوری برگزار کنند خوب میشد. ولی خب کرونا را هم باید جدی گرفت.
او در آخر گفت: درست است که آموزش مجازی سخت است. اما زحماتی که معلمان میکشند هم قابل احترام هست. معلم ها برای تدریس در فضای مجازی بسیار زحمت میشکند. واقعا دستشان درد نکند. انشاءالله امسال هم با تمام سختی ها به خوبی بگذرد و همه دور از کرونا باشیم.

*فاطمه فیاض بخش، خبرنگار دانش آموز منطقه ۵

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار