مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

ضرورت توجه بیش از پیش به افزایش سرانه ورزشی در مدارس و توسعه ورزش همگانی

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت هفته تربیت بدنی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه بیش از پیش به افزایش سرانه ورزشی در مدارس و توسعه ورزش همگانی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ، محمد صیدلو به مناسبت هفته تربیت بدنی پیامی صادر کرد.

در بخشی از متن پیام مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران آمده است :

بی‌شک تربیت‌بدنی و ورزش مقوله‌ای است که در هر اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نقش آن در شکوفایی استعدادهای مختلف افراد متفاوت است .

سلامت فردی جامعه‌ای شاداب و باطراوت را به ارمغان خواهد داشت و اگر افراد یک جامعه از سلامت جسمی لازم برخوردار باشند قطعا آن جامعه از سلامت روانی و اجتماعی نیز بهره‌مند خواهد بود .

نباید فراموش کنیم که تربیت بدنی بخشی از نظام تعلیم و تربیت است و باعث رشد ابعاد شخصیتی ، شناختی و اجتماعی کودکان می‌شود و اگر در این زمینه برنامه‌ریزی درست صورت گیرد نتایج ارزنده‌ای را به همراه خواهد داشت و جامعه را به سمت تندرستی سوق خواهد داد.

ضرورت توجه بیش از پیش به افزایش سرانه ورزشی در مدارس و توسعه ورزش همگانی باعث می‌گردد تا ما برای سلامت جامعه در آینده برنامه‌ریزی نماییم و قطعا هر هزینه‌ای در این زمینه در برابرهزینه‌ها ، آثار مخرب و بیماری‌های ناشی از عدم توسعه ورزش در این راستا غیرقابل مقایسه است .

پیچیدگی‌های دنیای امروز و درگیر شدن دانش‌آموزان در فضاهای مجازی ،زمینه‌های کم‌تحرکی آنها را فراهم نموده است که اگر در حل این مساله و احیای ورزش در مدارس تلاشی جدی صورت نگیرد در سال‌های نه چندان دور با بحران‌های بسیار زیادی در حوزه سلامت جامعه مواجه خواهیم بود.

اینجانب به عنوان معلمی که همیشه دغدغه سلامتی فرزندان و دانش‌آموزان این سرزمین را داشته است ، این ایام را به تمامی دست‌اندرکاران ، فعالین ، معلمین تربیت بدنی و جامعه ورزشی استان تبریک گفته و صحت و سلامت و توفیق و سربلندی را برای تمامی عزیزان از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار