سرپرست آموزش وپرورش منطقه ۱ در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

پیوند اولیاء و مربیان موجب ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت می شود

تهران(پانا)- سرپرست آموزش وپرورش منطقه 1 به مناسبت هفته اولیا و مربیان درمورد جایگاه نهاد خانواده و اهمیت ارتباط خانه و مدرسه سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پیوند اولیاء و مربیان موجب ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت می شود
فاطمه سید مومن، سرپرست آموزش وپرورش منطقه 1 در گفت و گو با پانا با توجه به اهمیت ارتباط خانه و مدرسه گفت: هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان فرصت مناسبی است تا اهمیت ارتباط خانه و مدرسه را بازگو و تبیین کنیم. با توجه به جایگاه نهاد خانواده درتحقق مفاد سند تحول بنیادین، انجمن اولیاء و مربیان بستری مناسب برای مشارکت خانواده ها در پیشرفت و تعالی نظام تعلیم و تربیت است.
وی افزود: هفته پیوند با هدف ایجاد و ارتباط سازنده و پویا میان دو کانون ارزش آفرین و فرهنگ ساز خانه و مدرسه برگزار می شود که در پرتو آن فرزندان عزیز میهن اسلامی مان از دستاوردهای ارزشمند پیوند اولیا و مربیان بهره مند شوند.
سرپرست آموزش وپرورش منطقه 1 با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان تجلّی پیوند مبارکی است که برای مشارکت در امر تربیت فرزندان، بین و آموزش اولیای دانش آموزان به منظور تقویت اطلاعات تربیتی و آگاهی آنهاست، تا از این طریق والدین در رفتار با فرزندان خویش، هماهنگ و هم سو با برنامه های آموزش و پرورش در نتیجه، ایجاد هماهنگی و همکاری بیش تر بین خانه و مدرسه است.
وی با اشاره به شرایط کنونی آموزش تصریح کرد: محدودیت‌ها و مشکلات آموزش از راه دور دانش آموزان به صورت مجازی، ناشی از بیماری کرونا بیش‌ از پیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت رسمی آشکار ساخت و نشان داد که تعامل اولیا با مدرسه نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
سید مومن با تاکید بر اینکه پیوند اولیاء و مربیان زمینه ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت با بستری مناسبتر از قبل را هموارتر می سازد؛ گفت: حضور همیشگی اولیای گرانقدر دانش آموزان در فراز و نشیب های آموزشی و پرورشی و مشارکت فعالانه آنان، جایگاهی والا را برای برقراری تعامل فکری، مشورتی و تبادل نظر در مسائل مربوط به مدرسه و تعلیم و تعلم دانش آموزان فراهم می سازد.
سرپرست آموزش وپرورش منطقه 1 در پایان اظهار کرد: از همکاری، همت و تلاش های در خور تحسین انجمن های اولیا و مربیان مدارس منطقه یک در سال گذشته که در شرایط حساس در اجرایی کردن طرح ها و برنامه ها و افزایش کارایی نظام آموزشی در دوران کرونا و آموزش راه دور مدارس، از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، صمیمانه قدردانی می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار