۲۸واحد تولیدی در شهرک صنعتی مغان پروانه دریافت کرده اند

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل اعلام کرد منطقه مغان پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری صنعتی دارد که درحال حاضر ۲۸واحد تولیدی پروانه دریافت کرده و ۱۱واحد در آن فعال است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۸واحد تولیدی در شهرک صنعتی مغان پروانه دریافت کرده اند

اکبر بهنام جو در تشریح بازدید از واحدهای صنعتی پارس آباد مغان اظهار کرد: تا دو سال گذشته تنها ۲واحد در شهرک صنعتی پارس آباد فعال بوده که یک واحد تولید بتن و یک واحد تولید کارتن بود که درسال۹۶به بهره برداری رسیدند.

او افزود: خوشبختانه در حال حاضر برای ۲۸ واحد پروانه صادر شده که اغلب آن صنایع تبدیلی است که امیدواریم تا پایان سال این تعداد با اشتغالزایی مناسب به بهره برداری برسد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه منطقه مغان دارای خاک حاصلخیز برای کشاورزی منحصربفرد است گفت: سرمایه گذاران دارای اهلیت از اقصی نقاط کشور و فرزندان این خطه برای سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی رغبت نشان داده اند که یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی رب گوجه فرهنگی و روغن کشی در این ناحیه مستقر شده اند.

بهنام جو ادامه داد: برای راه اندازی این واحدها زیرساحت لازم از طرف دولت مهیا می شود و تا آخر سال تعدادی از این کارخانه ها با جذب نیرو افتتاح می شوند.

بهنام جو با بیان اینکه در شهرک صنعتی پارس آباد بعد از انقلاب تنها دو واحد فعال بوده تصریح کرد: اما در دو سال اخیر بیش از ده برابر افزایش واحد صنعتی مشاهده می شود که این اقدام نشان از پیگیری و رغبت سرمایه گذاران بوده و همچنین کاهش بروکراسی اداری و ارائه مشوق صنعتی در این منطقه است.

این مسوول به راه اندازی صنایع تبدیلی کاغذ چوب و ملزومات ساختمانی اشاره کرد و گفت: این واحد نیاز به گردش سرمایه داشته به جهت بالا رفتن قیمت ها و نقدینگی تولید کنند هماهنگی لازم با بانک عامل انجام شد و نیز مشکل آب دائمی داشته که تاکید ما به بودن آب دائمی بود که ما پی گیر انتقال آب از ۴ کیلومتر هستیم که با تامین ۶ میلیارد تومان اعتبار به غیر از اعتبار شهرستان از آبان ماه کلید می خورد.

بهنام جو تصریح کرد: باید در ایجاد زیر ساخت کمترین تعارض به مردم باشد و برخی از کشاورزان در کنار ناحیه صنعتی معترض بودند که خود ناحیه صنعتی حق آبه داشته که به علت کمبود آب به مشکل مواجه می شدند که این مورد بررسی و حل شد.

او با بیان اینکه پروسه سرمایه گذاری در شهرکها با حمایت دولت انجام می شود بیان کرد: شهرک های صنعتی باید در آمد کافی داشته باشند تا از محل در آمد شهرک ها را اداره کرده و مشکلات زیرساختی آنها را بر طرف کنند که این اتفاق در این نواحی نیافتاده و ما باید تامین اعتبار ویژه داشته باشیم.

استاندار اردبیل در ارتباط باحمایت سرمایه گذاران خارج از استان و پیشگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی گفت:در مجموعه صنعت مغان ۴ واحد صنایع تبدیلی در حال راه اندازی است که در صورت تکمیل و برنامه ریزی های انجام شده حداقل۷۰ درصد محصولات بصورت صنایع تبدیلی صادر می شود.

بهنام جو ادامه داد: فراورده های تبدیلی از جمله دانه های روغنی، بادام زمینی، روغن زیتون ، روغن کلزا کاملا بصورت برنامه ریزی شده در این واحدها تولید می شود و چندین کارخانه صنایع تبدیلی رب گوجه فرهنگی راه اندازی شده است که از نقاط دیگر به این منطقه جهت تبدیل صنایع وارد می کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه صنایع قوی نیازمند تجار قوی و کاربلد است گفت: برای صادرات محصولات تولیدشده نیاز به تجار و صادرکننده های با تجربه و دارای روابط بین المللی هستیم تا محصولات را صادر کنند دلالان نباید محصولات تبدیل شده کشاورزان را مفت بخرند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل تصریح کرد:شرط صنایع تبدیلی این است که در بسته های ۲۵۰گرمی صادر شود و نفع این صنایع به جیب تولید کننده برگردد نه اینکه یک دلال محصول را خریداری کرده و در جای دیگر سرمایه گذاری کند که این اقدام نفعی برای مردم مغان نخواهد داشت

بهنام جو افزود: این واحدها و نواحی صنعتی جدا از کارخانه های کشت و صنعت مغان و واحدهای گلخانه ای ایجاد شده در شمال استان است.

در این بازدید از تعدادی واحدها بازدید و در ستاد تسهیل موانع این واحدها با بررسی های انجام شده برطرف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار