مسجد مرحوم حجت الاسلام آخوند ملا زین العابدین گلپایگانی ازقاجار تا کنون

تهران (پانا)- در دوره قاجار برادرانی به اسم یحیی خان، محمد علی خان، ابراهیم خان و محمد باقر خان در گلپایگان صاحبان زمینی معروف به لهرامش بودند و طی تصمیمی 5 سهم از این زمین را وقف کردند و بعد ها در این مکان یک مسجد بنیان گذاشته شد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مسجد مرحوم حجت الاسلام آخوند ملا زین العابدین گلپایگانی ازقاجار تا کنون

این مسجددر شهرستان گلپایگان است و تعداد زیادی از افراد را در خود شهرستان و اطراف آن تحت پوشش قرار داده است.

خیرین این مسجد با کمک بانی ها از جمله اداره اوقاف به خاطر شرایط کرونا و ممنوعیت و محدودیت در پخت و پخش اطعام تصمیم گرفتند بسته هایی از قبیل برنج، رب گوجه فرنگی، حبوبات و ... تهیه کنند و بین افراد بی بضاعت گلپایگان و روستا های اطراف آن پخش کنند.

امام جماعت مسجد در گفتگو با پانا گفت: در ایام کرونا و محدودیت برگزاری مراسم های عزاداری ما برای مردمی که مشتاقانه منتظر مراسمات عزاداری بودند ماسک و پک های بهداشتی تهیه کردیم تا سلامتی هم شهری هایمان را تضمین کنیم.

در ادامه گفت: هدف ما بر طرف کردن مشکلات روز مردم است و امروز با این شرایط سخت اقتصادی سعی میکنیم در حد کوچکی کمکی بکنیم تا نیاز های افراد رفع بشود .

به همین منظور علاوه بر پخش بسته های حمایتی، بخشی از مسجد را به کار آفرین ها دادیم. اولین هدف ما اول اشتغال و بعد ازدواج جوانان است که الحمدالله با کمک کار آفرین عزیز بحث اشتغال تا حدودی رفع شد، و خیرین در بحث ازدواج تا به حال تعدادی جهیزیه تهیه کردند و به عروس خانم هایی که بضاعت نداشتند، تقدیم کردیم.

وی در باره فعالیت هایشان گفت: روی کرد ما در بحث فرهنگی هیچ گاه کم و کوتاه یا محدود نمی شود، ما در طول سال مراسمات ولادت و شهادت های ائمه اطهار و مناسبت های انقلابی را داریم، حتی اگر جایی کار عمرانی هم باشه ما حضور داریم.

او درباره جذب نوجوانان افزود: خوشبختانه در مسجدی که الان حضور داریم سعی در جذب بالای نوجوانان داریم که البته تا حدوی موفق هم هستیم برای مثال امسال دو نوجوان گلپایگانی در سطح استان برای مسابقات دعا خوانی، اذان، تفسیر قرآن مقام کسب کردند. غیر از بحث قرآن بعضی از این عزیزان خدام افتخاری هستند و مسجد را اداره میکنند.

*مبینا سبزه علی خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار