معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان خبر داد:

اجرای طرح تحولی «مدرسه خوانا» در مدارس ناحیه یک زنجان

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان طرح خوانا را یکی از طرح های بسته تحولی عنوان کرد که در برنامه های ابتدایی سال تحصیلی 99 در ناحیه یک اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح تحولی «مدرسه خوانا» در مدارس ناحیه یک زنجان

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، فاطمه واکف معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: « هدف از اجرای طرح تحولی مدرسه خوانا، ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در تعدادی از مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی طبق سهمیه اعلام شده از اداره کل در ناحیه یک است و اجرای طرح ملی "مدرسه خوانا" موجب تعمیق زبان ملی در مناطق دو زبانه می شود.

وی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی در دوره پیش دبستان و دبستان از طریق رشد مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن نوآموزان دوره پیش دبستانی و بهبود و ارتقای کیفیت خواندن، نوشتن و آموزش آداب مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی را از مهم‌ترین اهداف این طرح تحولی عنوان کرد.

واکف با تأکید بر اینکه در این طرح سعی می‌کنیم از طریق آموزش معلمان دوره ابتدایی، دانش‌آموزان به سطح بالایی از این مهارت‌ها دست یابند، افزود: منظور از مهارت خواندن در این طرح روخوانی صرف نیست، بلکه کسب مهارت درک مطلب و قدرت تفکر است و حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و پرورش و خلاقیت و مشارکتی بودن از اهداف این طرح است.

معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک ادامه داد: ارتقای کیفی آموزش و پرورش و استقرار تربیت تمام ساحتی در دوره پیش دبستانی و دبستان، بهبود مهارت گوش دادن و آداب مهارت های اجتماعی نوآموزان پیش دبستانی، بهبود ارتقای کیفی خواندن در ابعاد درست خوانی، زیبا نویسی، بیان افکار، احساسات و خواسته ها و نگارش خلاق و نقادانه از دیگر اهداف اجرای طرح مدرسه خوانا است.

وی در پایان با اشاره به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: برای اجرای طرح، خانواده‌ها را به عنوان یکی از مخاطبان در اجرای این طرح در نظر گرفته‌ایم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد هستیم در کنار توانمندسازی معلمان و مدیران، خانواده‌ها را هم نسبت به اجرای طرح توانمند کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار