عضو جبهه پایداری: به برخی نامزدهای انتخاباتی، همسرشان هم رای نمی‌دهد

تعدادی در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند که حتی همسرشان هم به آنها رأی نمی‌دهند یا اینکه فقط همسرشان به آنها رأی می‌دهند

تهران (پانا) - غلامحسین رضوانی، عضو جبهه پایداری، درباره تعدد نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان، گفت: چرا کسانی که مدعی هستند مردم باید به صورت گسترده‌تر در انتخابات شرکت کنند و در عین حال تعداد کاندیداها نیز باید زیاد باشد تا این حضور گسترده‌تر شود، از این موضوع می‌هراسند و به تعدد کاندیدا، سونامی می‌گویند! به هر روی این تناقضات باید حل شود. 

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عضو جبهه پایداری: به برخی نامزدهای انتخاباتی، همسرشان هم رای نمی‌دهد

به گزارش برنا، غلامحسین رضوانی، عضو جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس، در این باره که بسیاری از چهره‌های اصولگرا، بحث تعدد کاندیداها را مطرح می‌کنند و آن را به عنوان مانع وحدت اصولگرایان بر سر کاندیدای واحد در انتخابات ۱۴۰۰ قلمداد می‌کنند؟ گفت: اظهاراتی که در این باره مطرح می‌شود بخشی از آن شامل گمانه‌زنی‌های بی‌اساس است و بخشی نیز مربوط به خبرسازی و به نوعی فرار به جلو است؛ بدین معنا که می‌خواهند تثبیت کنند رقابت انتخاباتی، درون جریانی است از این رو خبرهایی را جعل می‌کنند تا ادعاهای خود را اثبات کنند.

او افزود: چرا کسانی که مدعی هستند مردم باید به صورت گسترده‌تر در انتخابات شرکت کنند و در عین حال تعداد کاندیداها نیز باید زیاد باشد تا این حضور گسترده‌تر شود، از این موضوع می‌هراسند و به تعدد کاندیدا، سونامی می‌گویند! به هر روی این تناقضات باید حل شود.

رضوانی ادامه داد: نخست اینکه، این بحث زودهنگام است دوم اینکه برای این گمانه‌‎‌زنی، دلیلی هم وجود ندارد که پایه و اساس داشته باشد حال به فرض اینکه تعدد کاندیداها وجود داشته باشد چرا باید از این موضوع هراس و ترس وجود داشته باشد؟ همچنین چه دلیلی دارد که ما اصرار داشته باشیم که حتما همه درباره موضوع، مصداق و فرد خاصی توافق کنند. به هر حال انتخابات است و باید انتخاب اصلح، صورت گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: از این رو به نظر بنده، سه جنبه خبرسازی، فرار رو به جلو و اثبات ادعاهای دروغینِ یک‌جریانی بودنِ انتخابات، از سوی افراد مختلفی صورت می‌گیرد که مغرض هستند در نتیجه این گونه سخنان را، مطرح می‌کنند.

غلامحسین رضوانی درباره اظهارات سید محمد حسینی، وزیر پیشین ارشاد، مبنی بر اینکه دوستان اصولگرا باید از آن تجربه قبلی در انتخابات‌ها درس عبرت بگیرند و تعداد کمتری داوطلب شوند تا روند تصمیم‌گیری سریع تر بر سر انتخاب کاندیدای واحد به نتیجه برسد، عنوان کرد: بنده برای سید محمد حسینی، احترام خاصی قائلم اما این باور که بسیاری برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری خواهند آمد را قبول ندارم؛ به فرض هم اگر برخی هم ثبت نام کنند می‌خواهند سطح توانایی خود را به دیگران نشان دهند. بنابراین موضوع مهمی نیست به هر حال تعدادی ثبت نام می‌کنند که حتی همسرشان هم به آنها رأی نمی‌دهند یا اینکه فقط همسرشان به آنها رأی می‌دهند. از این رو این ثبت‌نام کردن‌ها ایرادی ندارد نباید از این بابت واهمه وجود داشته باشد؟!

این عضو جبهه پایداری اضافه کرد: به گمان بنده، این گونه نیست که افراد زیادی برای انتخابات ثبت نام کنند حال اگر ثبت نام کنند، جای نگرانی نیست.

او اضافه کرد: بنده منکر وجود دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در کشور نیستم اما جریان اصلی کشور در یک مقطعی به ویژه در مقطع فعلی، جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلب به معنای متداول نبوده و نیست؛ در واقع جریانی که همواره بوده و اکنون نیز حاضر است و باید بر آن متمرکز شد، دو جریان انقلابی و حداقل غیرانقلابی است.

رضوانی عنوان کرد: از این رو چه بسا افرادی در درون جریان اصلاح‌طلبی به صورت سنتی تعریف شده باشند که طرفدار انقلاب باشند و در مقابل ممکن است کسانی در درون اصولگرایی به صورت سنتی تعریف شده باشند اما با انقلاب بیگانه باشند. در نتیجه گفتمان غالب در طول تاریخ پس از انقلاب، دو گفتمان انقلابی و حداقل غیرانقلابی بوده است.

او تصریح کرد: همه کسانی که طرفدار نظام و انقلاب هستند باید مروج و مبلغ این گفتمان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار