نشست صمیمی معاونت پرورشی شهر تهران با اعضای اداره مشاوره تربیتی در هفته بهداشت روان

تهران (پانا) - نشستی صمیمانه به مناسبت گرامیداشت هفته بهداشت روان در محل اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی جهت بررسی فعالیت های انجام شده در حوزه مشاوره، با حضور مجتبی ولی پوری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران و عزیزاله بابلی رئیس اداره مشاوره شهر تهران و کارشناسان اداره مشاوره تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست  صمیمی معاونت پرورشی شهر تهران با اعضای  اداره مشاوره تربیتی در هفته بهداشت روان

در هفته بهداشت روان ولی پوری با حضور در بین اعضای اداره مشاوره ضمن تبریک و گرامیداشت این هفته به اعضای مشاوره شهر تهران و مشاوران مدارس و شنیدن صحبت ها و نظرات آن­ها گفت: نهادهای نظارتی در بحث مشاوره و آسیب­های اجتماعی ورود پیدا کرده ­اند و مطالبه جدی از آموزش و پرورش دارند. کار در حوزه مشاوره حساسیت بالایی دارد. معاون پرورشی شهر تهران با اشاره به فعالیت خوب اداره مشاوره شهر تهران در ساماندهی نیروی انسانی گفت: البته ساماندهی نیروی انسانی در این حوزه بسیار مهم و جدی است. در این شرایط که با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم باید از ظرفیت موجود نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی که نهادهای دولتی به سمت کوچک سازی می­ روند باید فعالیت های ­مان مدرسه محوری باشد و در سطح اداره کل فعالیت به روش نظارت راهبردی داشته باشیم. در واقع راهی برایشان مشخص کرده و فرصت دهیم مشاوره در مدرسه خودش با ایده­ ها و برنامه­ هایی که دارد فعالیت­ هایش را انجام دهد و ما نظارت کنیم.

ولی پوری با اشاره به حضور کادر مدرسه و تعطیل نبودن آموزش گفت: این روزها باید کار مشاوران ما در مدارس بیشتر باشد تا به حفظ بهداشت روان دانش آموزان­ مان در ایام کرونا برسیم.

وی با اشاره به اهمیت نظارت دقیق بر این مهم گفت: موضوع نظارت بر فعالیت مشاوران مدارس جدی­ تر پیگیری شود. هم چنین در بررسی عملکرد پایگاه های انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه ها گفت برای مشاورانی که قرار است در پایگاه های انتخاب رشته فعالیت کنند دوره ­های توانمندسازی در طول سال برگزار شود و مدیران نیز به نکاتی جهت ایجاد فضای فیزیکی مطلوب، شناسایی و معرفی پایگاه ها دقت بیش تری داشته باشند.

ولی پوری راجع به تولید محتوا در شرایط کرونا در حوزه پرورشی گفت: این حوزه در روند تعطیلی ظاهری مدارس، محتواهای قوی تهیه نمود و در اختیار مدارس و دانش ­آموزان گذاشته شد. در برنامه پیش رو نیز با تشکیل کمیته تخصصی قرار است منسجم­ تر از گذشته کار را ادامه داده و تولید محتوا انجام دهیم.

ولی پوری در بررسی مراکز روانشناختی دانش آموزی در مناطق نیز با تأکید بر حضور مستمر مشاوران مربوطه جهت ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به دانش آموزان و خانواده ­ها در شرایط کنونی اعلام نمودند فعالیت منظم این مراکز در مناطق 19 گانه در کنار مرکز مشاوره و روانشناختی توحید اهمیت زیادی دارد.

در این نشست بابلی، رئیس اداره مشاوره شهر تهران از دستاوردهای یکسال اخیر این اداره از جمله تهیه اطلس مشاغل شهر تهران، برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل ، برپایی مسابقه تجارب برتر و موفق مشاوران و مصاحبه و توانمندسازی اعضای هسته ­ها و مراکز مشاوره و تشکیل کمیته معارف اسلامی در شهر تهران برای اولین بار، سخن گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار