دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: عهد می‌بندیم برای مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان حاج قاسم دیگری شویم

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: عهد می‌بندیم برای مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان حاج قاسم دیگری شویم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم نازنین زهرا صباغیان دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان کرمانشاه خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سردار دل‌ها سلام، سلامی به بلندای طنین انداز فریادت در براندازی ظلم و ستم در جهان، سلام بر چهره‌ات، لبخندت، نگاه دوسویه ات، از سویی رئوف برای دوستان و از سوی دشمن هراس، دشمنی که چون جرأت مبارزه رودررو با تو را نداشت، در نبردی ناجوانمردانه پرپرت کرد و چه عاشقانه، برای همدردی با مولایت، بدنت را شبیه حضرت قاسم ارباً ارباً در سرزمین کربلا، تقدیم جانان کردی. زمین برای در آغوش کشیدنت تاب نداشت آسمان برای پروازت بی‌انتها شده بود. سردار از وقتی که ما را تنها گذاشته‌ای، هر وقت به چهره‌ات می‌نگرم، ناخودآگاه اشک از چشمانم فرو می‌ریزد و دلم تنگ می‌شود، همانند غروبی که بدنت را در لابلای خاک گور پنهان کردند و من ماندم و یک دنیا حسرت که جای خالی‌ات با هیچ گلستانی پر نمی‌شود و تا ابد جانسوز است براستی که سینه‌ات لبریز ازعشق به خدا و یاری بندگان او بود مردمان مظلوم و رنج کشیده، هنوز منتظر دستان پر مهر و محبت تو هستند؛ که غبار غم و غصه را از سیمای کودکانشان بزدایی و بر زخم هایشان مرهم باشی.

اما اینک که در خاک آرمیده‌ای، دعای آنان و ما بدرقه راهت. هنوز دل دوستانت در التهاب داغ تو داغداراست و محزون! حضور سبزشان در مراسم تشیع شما، نشان داد که حاج قاسم‌ها زیادند و این فکر باطل دشمنان که با شهادت شما، راه مبارزه پایان یافته و آنان به پیروزی رسیده‌اند را با حضور میلیونی خود در صحنه نقش بر آب کردند. حاج قاسم عزیز با تو عهد می‌بندیم که راهت را ادامه می‌دهیم و برای مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان حاج قاسم دیگری شویم و خاری شویم در چشم دشمنان و پشتیبانی برای رهبرمان، سردار بی سر، کجایی تا بار دیگر سر بر شانه‌ی آقا بگذاری و فدایی بودنت را نشان دهی. ای سردار عزیز، من با تمام وجود راهت را ادامه خواهم داد و او را تنها نخواهم گذاشت.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار