تردد در ۵ کلانشهر محدود شد + جزئیات

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محدودیت تردد و رفت وآمد در 5 کلانشهر که شیوع بالای ابتلا به کرونا را دارند در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تردد در ۵ کلانشهر محدود شد + جزئیات

سعید نمکی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جهش ویروس کرونا و زنگ خطر گسترش بیشتر آن هیچ راهی جز اعمال محدودیت بیشتر و اعمال جرایم برای افرادی که اصول بهداشتی را مراعات می کنند، نداریم زیرا این افراد حقوق شهروندی و سلامت دیگران را تهدید می‌کنند. دیروز نامه‌ای را خدمت رئیس جمهوری تقدیم و از ایشان خواهش کردم در پنج شهر مهم که میزان شیوع بیماری کووید۱۹ در آنها بالاست و گرفتاری مردم بیشتر است، شامل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات آخر این هفته محدودیت تردد و رفت و آمد اعمال شود و رئیس جمهوری نیز بلافاصله موافقت کردند و دستور آن را به دستگاههای مربوطه ابلاغ کردند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کرونا در موج جدید شیوع قسمت های مختلف کشور را گرفتار کرده است، گفت: با بررسی هایی که انجام داده ایم مشخص شد که ویروس کرونا دچار تغییرات، جهش و متاسیون شده است و گر چه هنوز افزایش میزان شدت بیماری آن مشخص نیست اما سرعت انتشار ویروس و تعداد افرادی را گرفتار می کند بیشتر شده است و سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است و این زنگ خطری است که در همه کشور به صدا درآمده است. تنها راه کنترل این وضعیت افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات است.

نمکی تصریح کرد: استراتژی های جدیدی تدوین کرده ایم و علاوه بر اینکه محدودیت های جدیدی که اعمال می شود، بر اساس خطری که در هر منطقه کشور برآورد می کنیم، سرمایه گذاری سنگین تری را برای افزایش تست و بیماریابی خواهیم داشت و این اقدام با همکاری سازمان بسیج و سازمانهای مردم نهاد و دستگاه‌هایی که در موج اول کرونا همکار وزارت بهداشت بودند انجام می شود.

همچنین علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت درباره جزییات طرح این طرح در صفحه توییتر خود نوشت: تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند. خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد،تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند. قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

اعمال محدودیت از ساعت 24 امشب

همچنین کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در ارتباط با شبکه خبر درباره جزئیات این محدودیت اظهار کرد: کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا مسئولیت راهبری موضوع محدودیت تردد را در اختیار دارد که دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت کشور به عنوان رئیس این کمیته و دستگاه‌هایی همچون نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول امنیتی اجتماعی در آن حضور دارند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: محدودیت تردد از پنج کلانشهر از سوی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شده است. این محدودیت‌ها مبنی بر ممنوعیت سفر به یا از پنج شهر تهران، کرج، ارومیه، اصفهان و مشهد است که از ساعت 24 امشب آغاز می‌شود و تا ظهر روز یکشنبه ادامه دارد.

جهانپور گفت: این محدودیت ارتباطی به مسافرت‌های درون شهری نیست، اما توصیه مبنی بر کاهش مراودات درون شهری همچنان باقی است. ولی اعمال محدودیت قانونی فقط محدود به سفرهای بین شهری از مبدا یا مقصد این شهرها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار