اکران فیزیکی فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان در دستان ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا

تهران (پانا)- علیرضا تابش از احتمال عدم اکران فیزیکی فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اکران فیزیکی  فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان در دستان ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران این ویروس باعث شده که سینماها به مدت دوهفته تعطیل شوند. این تعطیلی که از 15 مهرماه آغاز شده بود در تاریخ 25 مهرماه به پایان می‌رسد. جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان که در سال جاری در تهران و اصفهان به صورت همزمان برگزار می‌شود، سینما فرهنگ در تهران و پردیس سیتی‌سنتر در اصفهان به عنوان «خانه جشنواره» میزبان گروه خاصی از مدعوین به شکل فیزیکی خواهند بود.

اما باید منتظر ماند و دید آیا ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا تعطیلی سینماها و اماکن فرهنگی را بار دیگر در هفته آینده ادامه خواهد داد یا این تعطیلی پس از ایام شهادت امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

اگر این تعطیلی‌ها یک هفته دیگر تمدید شود احتمال دارد بخش اجرایی و فیزیکی جشنواره کودک و نوجوان با توجه به تعطیلی سینماها برگزار نشود و این رویداد هنری تنها به صورت آنلاین در کشور برگزار شود.

اکنون تمام برنامه‌ریزی جشنواره کودک در دست ستاد ملی مبارزه با ویروس کروناست و باید منتظر ماند و دید آنها چه تصمیمی برای مشاغل پرخطر و همچنین بازگشایی مراکز فرهنگی خواهند گرفت.

علیرضا تابش در نشست خبری این رویداد هنری درباره احتمال برگزار نشدن بخش فیزیکی جشنواره با افزایش آمار شیوع بیماری کرونا، گفته بود، ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. اگر شرایط مساعد بود، بخش فیزیکی جشنواره با رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی با حضور تعداد محدودی از افراد در خانه جشنواره در تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.

در این دوره به عنوان فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران در سینما فرهنگ به صورت محدود با حضور تعدادی از عوامل و مخاطبانی که از طرف دبیر جشنواره دعوت می‌شوند و گروهی از اهالی رسانه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و ضدعفونی محل به نمایش درمی‌آیند.

وی خاطر نشان کرده بود، ملاک انتخاب سینما فرهنگ این بوده که این مجموعه متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است و می‌توانیم با توجه به شرایط کرونایی بر آن مدیریت داشته باشیم. همینطور آثار در خانه جشنواره در پردیس سیتی‌سنتر اصفهان به صورت محدود برای مدعوین روی پرده خواهد رفت.

در همین ارتباط علیرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از احتمال برگزار نشدن جشنواره فیلم کودک خبر داد و گفت: «اگر طبق نظر ستاد پیشگیری از ویروس کرونا مجبور باشیم که اکران فیلم‌ها به صورت فیزیکی را لغو کنیم با فیلمسازان شرکت‌کننده و سینماگران تماس خواهیم گرفت تا آنها را در جریان بگذاریم که این فیلم ها در سینماها به نمایش در نمی آید.

وی با تاکید بر اینکه نمیتوانیم حقوق فیلم‌ها را نادیده بگیریم اظهار کرد: یازده فیلمی که قرار بود در سینما و به‌صورت فیزیکی اکران شوند نیز به هیچ عنوان اکران عمومی و آنلاین نخواهند داشت زیرا خطر ریسک قاچاق شدن آنها را نمی‌پذیریم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «این یازده فیلم تنها درصورتی توسط منتقدان و مهمانان دیده می‌شوند که سینماها باز باشند، اما داوری آنها به‌صورت خصوصی انجام خواهد شد و در روز اختتامیه به فیلم‌ها جایزه داده خواهد شد.»

نرگس ذکایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار