توضیحات صندوق بازنشستگی درباره توییت وزیر رفاه؛ آمار افزایش حقوق بازنشستگان تناقض نداشت

تهران (پانا) - توییت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در آن از افزایش ۷۷ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داده بود، با سوالات و ابهاماتی مواجه شد که صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه ای درباره آن توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات صندوق بازنشستگی درباره توییت وزیر رفاه؛ آمار افزایش حقوق بازنشستگان تناقض نداشت

به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری آمده است: توییت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش ۷۷ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری صرفا مربوط به افزایش حقوق در این مرحله نبود و کل افزایش حقوق در سال ۱۳۹۹ را شامل می‌شد.

این اطلاعیه می افزاید: برخی رسانه‌ها با اشاره به اظهارات اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق، که از افزایش ۴۵ درصدی افزایش حقوق بازنشستگان در مهرماه سخن گفته بود؛ مدعی شدند این اظهارات با توییت محمد شریعتمداری در تناقض قرار دارد این درحالی است که توییت وزیر صرفا مربوط به افزایش حقوق در این مرحله همسان‌سازی که با حقوق مهرماه پرداخت خواهد شد و احکام آن از روز یکشنبه صادر شده است، نبود و کل افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۳۹۹ را شامل می‌شد.

در ادامه این اطلاعیه نوشته شده است: به گفته اکبر شیرمحمدی، مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری، در فروردین ماه امسال طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۹ یک مرحله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری انجام گرفت که با احتساب ۱۵ درصد افزایش حقوق سنواتی، در ابتدای سال جاری حقوق بازنشستگان بطور میانگین ۳۲ درصد افزایش پیدا کرد که با احتساب ۴۵ درصد افزایش حقوق میانگین در قالب طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در مهرماه، حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری نسبت به پارسال بطور میانگین ۷۷ درصد افزایش داشته است. با این توضیحات و محاسبه ساده، روشن می‌شود بین توییت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اظهارات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تناقضی وجود ندارد و ابهامی که از سوی برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری مطرح شده، صرفا ناشی از کم‌دقتی و کم‌توجهی به سابقه موضوع بوده است.

در پایان اطلاعیه نیز آمده است: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با شاغلان هم‌گروه از مطالبات مهم و قدیمی بازنشستگان و از تعهدات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در دوره جدید بوده که در سال جاری محقق شد و میزان دریافتی بازنشستگان به ۹۰درصد میانگین شاغلان هم‌گروه رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار