مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

افزایش 1100 برابری اعتبارات مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) -– مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان از افزایش هزار و 100 برابری اعتبارات مدرسه سازی از سال 95 تا 98 در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 1100 برابری اعتبارات مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان

حمیدرضا رخشانی در مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: سازندگی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده اما آن قدر این استان پهناور و عمق محرومیت های آن زیاد است که باز هم در مسایلی مانند فضای آموزشی کمبود داریم.

وی به افزایش 660 برابری آورده مالی خیران در امر مدرسه سازی و تامین تجهیزات آموزشی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 120 گروه خیریه در قالب مجموعه «حامیان استان سیستان و بلوچستان» از سطح کشور گرد هم آمدند و برای رفع کمبودهای این استان در تلاش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته از ساخت حدود 400 کلاس در سال به ساخت هزار و 100 کلاس درس رسیدیم اما از آنجایی که شاخص افزایش تعداد دانش آموزان این استان بسیار بالاست همچنان در تامین فضای آموزشی دچار مشکل هستیم.

رخشانی خاطر نشان کرد: هر سال حدود 35 هزار دانش آموز به چرخه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه می شوند که این شاخص در کشور یک درصد و در استان 9 درصد است.

وی ادامه داد: این درحالی است که ساخت هزار و 100 کلاس جدید در سال فقط نیاز همان 35 هزار دانش آموز جدید را برآورده می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: آمار دانش آموزان ما اکنون 817 هزار نفر است و براساس برآورد انجام شده تا سال 1404 این آمار به یک میلیون و 200 هزار دانش آموز خواهد رسید.

رخشانی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی استاندارد به ازای هر دانش آموز 8 متر مربع است این در حالی است که این سرانه در کشور 5 و در سیستان وبلوچستان 3 متر مربع است.

وی افزود: علاوه بر جمعیت بالای دانش آموزی، صعب‌العبور بودن برخی نقاط استان و همچنین پراکندگی جمعیت از دیگر موانع و مشکلات موجود بر سر راه مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار