در بیانیه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما منتشر شد؛

واکنش نمایندگان مجلس به توهین به مقدسات اهل سنت از صداوسیما

تهران (پانا) - فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در پی توهین به مقدسات اهل سنت در صدا و سیمای کردستان بیانه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش نمایندگان مجلس به توهین به مقدسات اهل سنت از صداوسیما

شیوا قاسمی پور؛ سخنگوی فراکسیون اهل سنت مجلس بیانیه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که در آن خطاب به علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، آمده است: «همچنان که استحضار دارید صدا و سیما باید منادی وحدت باشد و نه تفرقه، متأسفانه اخیراً به خاطر رویکرد غلط و واگرایانه صدا و سیمای استان کردستان پخش بعضی برنامه‌ها از این شبکه استانی مایه نگرانی ناظران، فعالان فرهنگی، روحانیون و ماموستاهای دینی و مسئولان دلسوز شده است.

این در حالی است که همه آیات عظام و مراجع اهل تشیع و رهبر معظم انقلاب، به صراحت و روشنی توهین به مقدسات اهل سنت را حرام و ناجایز اعلام نموده‌اند.

جای تامل و سوال است که چه پیش آمده که برنامه‌های تفرقه انگیز از شبکه‌های ملی و دیگر استان‌ها پخش نمی‌شود ولی مدتی است از شبکه تلویزیونی، استانی با اکثریت اهل سنت چنین برنامه‌هایی پخش می‌شود؟

کردستان استانی با ظرفیت‌های بالای فرهنگی است و صدا و سیمای کردستان بایستی رویکرد غلط فعلی را تغییر و همدلی، نشاط فرهنگی و وحدت را تقویت و برای همیشه تریبون توهین و اسائه ادب به رموز و مقدسات اهل سنت را بچیند.

به قول مولوی؛ این زبان چون سنگ و هم آهن وش است/ و آنچه بجهد از زبان چون آتش است.

بنابراین اینجانبان نمایندگان عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی از جنابعالی درخواست داریم ضمن برخورد با عوامل توهین به مقدسات اهل سنت در صدا و سیمای استان کردستان دستور تغییر رویه فعلی را صادر کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار