رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: فرمانداران نظارت بر رعایت اصول بهداشتی را افزایش دهند

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار ورود بیشتر فرمانداران شهرستان‌های استان و افزایش نظارت بر رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان شد و از اضافه شدن دو مرکز ۱۶ ساعته سرپایی کرونا در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: فرمانداران نظارت بر رعایت اصول بهداشتی را افزایش دهند

مهرزاد لطفی در یکصد و هشتاد و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه ضمن قدردانی از همراهی مسوولان استانی و تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا، با تاکید بر اینکه باید تدابیر لازم و تشدید نظارت‌ها در راستای رعایت اصول بهداشتی شهروندان در شهر پیش بینی شود، گفت: تصمیم گیری‌های کلان مسوولان و افزایش نظارت در راستای تامین سلامت مردم در کنترل و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ بسیار تاثیرگذار است و مجموعه سلامت از تصمیمات مسوولان استانی و ستاد استانی مقابله با کرونا قدردانی و حمایت می کند.

او ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا در روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی شیوه عملی درمان مبتلایان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با توجه به آخرین یافته‌های علمی جهان و بررسی پیش بینی نقاهتگاه‌ها و بیمارستان های پشتیبان در فارس از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

او با توجه به کاهش دما و سرمای هوا در استان هشدار داد: خانواده ها باید از خود و اطرافیان بیش از پیش مراقبت کنند تا از ابتلای هرگونه بیماری به ویژه سرماخوردگی و آنفلوآنزا در ایام فصل سرما جلوگیری شود.

عبدالرسول همتی دیگر عضو ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، درباره اقدامات در حال پیگیری حوزه بهداشت در راستای پیشگیری و مدیریت بحران کرونا در سطح استان گزارش داد و افزود: مرکز خدمات جامع سلامت «شیرعلی سلطانی» مستقر در قم‌آباد قصرالدشت و مرکز خدمات جامع سلامت «حُر بن ریاحی» مستقر در محله دهپیاله نیز دو مرکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در شیراز است که به دیگر مراکز اضافه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار