توزیع 10 هزار بسته معیشتی و کمک‌های مومنانه ویژه دانش‌آموزان بی بضاعت در فارس 

شیراز (پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس اعلام کرد سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس و تمامی ادارات آموزش و پرورش استان برای سومین بار مبادرت به جمع‌آوری کمک‌های مومنانه در قالب 10 هزار بسته معیشتی کرده است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 10 هزار بسته معیشتی و کمک‌های مومنانه ویژه دانش‌آموزان بی بضاعت در فارس 

ناصر جوکار در مراسم استقبال از کاروان کمک‌های مومنانه فرهنگیان استان در محل این اداره کل گفت: رزمایش بزرگ "لبخند رضایت" همگام با بسیج فرهنگیان سراسر کشور، در سراسر فارس برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس گفت: این سازمان با همکاری اداره کل و ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس برای سومین بار مبادرت به جمع‌آوری کمک‌های مومنانه کرده است که شامل پوشاک با ارزش هر بسته 300 هزار تومان، اقلام معیشتی و نوشت افزار با ارزش هر بسته 80 هزار تومان است.

جوکار با بیان اینکه طرح لبخند رضایت طرحی ملی توسط سازمان بسیج فرهنگیان کشور است گفت: امروز 10 هزار بسته معیشتی و کمک‌های مومنانه و اقلام پوشاک و لوازم التحریر همزمان در این طرح در سطح استان پهناور فارس توزیع می‌شود که این کمک‌ها در اختیار دانش‌آموزان بی بضاعت قرار می‌گیرد.

او با اشاره به فعالیت روسای آموزش و پرورش استان، فرهنگیان بسیجی و اداره مشارکت‌های مردمی و اداره شاهد اداره کل آموزش و پرورش فارس در جمع‌آوری این کمک‌های مومنانه افزود: از این تعداد 4 هزار بسته معیشتی کمک های مومنانه، پوشاک و لوازم التحریر در اختیار دانش آموزان و والدین آسیب دیده از بیماری کرونا در نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز قرار می گیرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران در جمع آوری کمک های مومنانه گفت: معلمان نشان دادند که اقتصاد اخلاقی آری، اما اخلاق اقتصادی هرگز و معلمان امروز ما به حقیقت در عمل، خود را نه تنها مسئول شعور دانش‌آموز می‌دانند که در ایام رنج و درد والدین آنان، خود را مسئول سایر نیازهای مادی دانش آموز نیز می‌دانند.

او با اشاره به اینکه به حقیقت نه در قالب درس اخلاق و انشاء که در عمل، معلم امروز مبعوث شده است، برای انفاق مال و نه جمع مال گفت: معلمان با تاسی جستن از مولای خویش حضرت امام رضا(ع) که فرمودند؛ "معنویت یعنی معطل نکردن یک انسان وقتی که به تو نیاز دارد و تحقیر نکردن نیازمند وقتی که به او انفاق کردی" ثابت کردند که معنویت صرفا نه طول رکوع و سجود که دستگیری از نیازمندان است، چرا که اهداء به نیازمند، قبل از آنکه از تو بخواهد شرافت و ارزش است وگرنه پس از مطالبه عمل به این فریضه واجب است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس افزود: به خدا سوگند اگر مدیران جامعه سهم حقوق آسیب دیدگان را از میز خدمت و حتی حقوق شخصی خود ادا نکنند، به رسالت سترگ خویش در قبال ولی نعمتان خود عمل نکرده اند، بنابراین نباید منتظر میوه درخت نکاشته بود، چرا که از همان دستی که دادیم از همان دست هم درو خواهیم کرد.

جوکار با اشاره به حدیث گهر باری از امام موسی ابن جعفر (ع) که فرمودند؛" من تضمین می کنم که انسان‌های بخیل به بهشت نمی‌روند و انسان‌های سخی به جهنم نمی‌روند" گفت: معلم امروز، به دانش‌آموز امروز و مدیر فردا در عمل آموخت که میزان شرافت هر کس به میزان انفاق و دست گیری اوست نه دلار و ریال او برخلاف اقتصاد گاتالاکسی و نظریه نظم خودجوش اجتماعی و دست نامرئی آدام اسمیت و نظریه تصاعد هندسی مالتوس کشیش پروتستانی که معتقدند"به فکر خویش باش، خدا به فکر فقراست".

وی افزود: بدون شک اگر اقتصاد ما نیز بجای تکیه بر اقتصاد مقاومتی، به اقتصاد فریدمنی و نئوکینزی تکیه نداده بود، حجم تلفات و تبعات سو اقتصادی امروز به مراتب کمتر بود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه جامعه معلمی امروز نه بر اساس فرمول تنازع بقا که بر مدار انفاق و مواسات در حال حرکت است گفت: جا دارد بر مقام معلم سلام فرستاد که اخلاق را با اقتصاد و دانش را با ارزش ممزوج کرد و با آفرینش این محلول مواسات، جان جامعه را بینا کرد. همانا به تعبیر امام حسین(ع)؛" مواسات یعنی شریک شدن در غم و رنج دیگران و شریک کردن دیگران در شادی و سیری خود".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار