برگزاری نخستین جشنواره حافظ خوانی ویژه دانش آموزان در فارس

شیراز (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس ازبرگزاری اولین جشنواره حافظ خوانی در چهار رشته روان خوانی، خوشنویسی و نقاشی ، آواز( ویژه پسران) ویژه دانش آموزان استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره حافظ خوانی ویژه دانش آموزان در فارس

سعید خادمی در جلسه ای با حضور جمعی از دبیران و اساتید ادبیات استان در محل اداره کل از برگزاری جشنواره حافظ خوانی در چهار رشته روان خوانی، آواز، خوشنویسی و نقاشی ویژه دانش‌آموزان استان خبر داد.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش وپرورش فارس گفت: یکی از وظایف این اداره ایجاد شناخت در دانش‌آموزان با هویت، فرهنگ و ادب ایرانی و آشنا کردن آنان با آثار ادبی کهن مانند شاهنامه فردوسی و غزلیات حافظ است.

وی گفت: پس از اجرای موفق جشنواره شاهنامه‌خوانی استانی، جشنواره حافظ‌خوانی را در چهار رشته روان‌خوانی، آواز، خوشنویسی و نقاشی برگزار خواهیم کرد و بر این باوریم این جشنواره نقش به سزایی در راستای آشنایی و گسترش فرهنگ ایران اسلامی در بین نوجوانان و جوانان این مرز و بوم خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزان ما در صورت انس گرفتن با شعر حافظ ضمن آشنایی با یکی از سرمایه‌های ادبی این مرزو بوم، درک معنای عشق در نگاه حافظ، جنبه‌های عرفانی و تجلی خداوند در اشعار این اسطوره ادب را درخواهند یافت و با فضیلت‌های اخلاقی و پرهیز از ریاکاری در شعر حافظ نیز آشنا خواهند شد.

خادمی در خصوص شرایط عمومی شرکت در این برنامه گفت: هر دانش‌آموز فقط در یک رشته می‌تواند شرکت کند و انتخاب غزلیات برای هر کدام از رشته‌های جشنواره از بین ۲۰ غزل معرفی شده، صورت گیرد و در صورتی که غزلی دیگر انتخاب می‌شود، از دور رقابت حذف خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش وپرورش فارس داشتن پوشش مناسب در حین ضبط در دو رشته روانخوانی و آواز و ترجیحا با فرم مدرسه را الزامی دانست و گفت: دانش‌آموزان در ابتدای اجرای رشته‌های آواز و روانخوانی به صورت کامل خود را شامل: نام و نام خانوادگی، نام آموزشگاه، پایه، دوره تحصیلی و نام منطقه، اداره آموزش و پرورش معرفی کنند.

خادمی همچنین در خصوص شرایط تخصصی شرکت در این جشنواره نیز گفت: در رشته خوشنویسی نستعلیق یک مصرع یا یک بیت از غزلیات معرفی شده، انتخاب شود و تصویر اثر ارسال شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش وپرورش فارس گفت: در رشته نقاشی برداشت دانش‌آموز از یکی از غزلیات معرفی شده، ارائه شود به طوری‌که در پایین نقاشی عنوان غزل قید و تصویر اثر ارسال شود.

خادمی گفت: در رشته روانخوانی یکی از غزلیات معرفی شده انتخاب و طبق الگوی خوانش ارسالی، فیلم با کیفیت در حداکثر زمان ۳ دقیقه ضبط و ارسال شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: در رشته آواز که ویژه پسران است یکی از غزلیات معرفی شده انتخاب، فیلم با کیفیت در حداکثر زمان ۳ دقیقه ضبط و ارسال شود.

به گفته او، غزلیات مد نظر برای جشنواره حافظ خوانی شامل غزلیات شماره:یک، سه ، یازده،58، 62 ، 81 ، 94، 115، 122، 163، 164، 167، 178، 183، 184، 231، 233، 369، 487، 493 است.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آثار خود را به آدرس Sakhademi@ در شبکه شاد ارسال کنند و اطلاع رسانی‌های بعدی و اعلام نتایج جشنواره #حافظ_خوانی نیز از طریق کانال @farsfarhangi در شبکه‌ شاد صورت خواهد گرفت گفت: دانش‌آموزان می‌توانند اثر خود را تا دوم آبان ماه به آدرس فوق ارسال کنند و برگزیدگان نیز در روز ۱۳ آبان ۱۳۹۹ روز دانش آموز معرفی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار