دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: این خاک میلیون‌ها سلیمانی دارد که نمی‌گذارند عَلَم بر زمین بماند

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: این خاک میلیون‌ها سلیمانی دارد که نمی‌گذارند عَلَم بر زمین بماند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم سحر صفی‌پور دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان کرمان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« وقتی همه در خواب دنیا دوستی و دنیا پرستی غرق بودیم و فارغ از قیل و قال جهان در پی جمع و تفریق دنیا بودیم، هنگامی که صدای ناله‌ی کودکان مظلوم سوری و عراقی گوش زمان را می‌خراشید و صدای طبل خودکامگی دشمنان گوش فلک را کر کرده بود، مردی از جنس غیرت و مردانگی و غرور آستین همت را بالا زده و همچون سپری پولادین در برابر آماج تیرهای دشمن ایستاد. مردی از جنس ایثار و خلوص که سال‌ها بسترش خار و خش بیابان بود و رو اندازش آسمان؛ تا مبادا خدشه‌ای بر امنیت ما وارد شود. عارفی دلسوخته که خاضعانه و خاشعانه سر به سجده معبود می‌سایید و از او طلب مرگی با عزت و افتخار می‌کرد. مرگی که مختص عاشقان و عارفانی چون او بود. چنان که مقام و منصب و میز، پایبندش نکرد و او را به سوی هدف والایی برد که سال‌ها آرزویش را داشت. آری تو را می‌گویم سردار دل‌ها، حاج قاسم! خونت که بر زمین ریخت کاخ آمال و آرزوهایمان فروریخت ولی از جوشش خون تو و از میان خرابه‌های آرزوهایمان به یکباره هزاران حاج قاسم سلیمانی برخاست و همه یکصدا حاج قاسم شدیم. برخاستیم به خونخواهی مردی که سایه امنیت بر سرمان گسترده بود. قطره، قطره خون تو سیلی شد که خانه ظلم را بیش از پیش ویران کرد. آسوده بخواب سردار، لباس رزم از تن درآور و خستگی چندین ساله‌ات را از تن به در کن. این خاک میلیون‌ها سلیمانی دارد که نمی‌گذارند علم بر زمین بماند. یادت جاوید خواهد ماند در قلب و ذهن ستم دیدگانی که ندای هل من ناصر ینصرنی شان را شنیدی و لبیک گفتی. محبوب دل‌ها، قلب رهبرمان شکست، دیدی که بغض امانش نمی‌داد تا نماز عشق بر پیکرت گذارد. تو رفتی و همه دل‌ها یکی شد و همه یکصدا بغض شدند و برای مظلومیتت اشک ریختند. آرام بخواب فرمانده، دیری نمی پاید که با ظهور منجی عالم بشریت(عج) دوباره باید جامه رزم بر تن کنی و در رکاب مولایمان مهدی(عج) کار ناتمام را تمام کنی.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار