حاشیه شهر زاهدان به عنوان پایلوت اجرای الگوی سامان در جامعه کار انتخاب شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با محوریت شهرستان زاهدان، یکی از ده استان کشور است که طرح شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت روان و اجتماعی (الگوی سامان) ویژه جامعه کار و تولید در آن اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۹۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه شهر زاهدان به عنوان پایلوت اجرای الگوی سامان در جامعه کار انتخاب شد

مهرداد جهاندیده در نشست توجیهی (الگوی سامان) که بصورت ویدئوکنفرانسی با حضور رییس سازمان امور اجتماعی کشور و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: پس از اجرای طرح کاربست شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید (طرح کاج) در واحدهای تولیدی 50 تا 500 نفر کارکن، اجرای الگوی سامان می تواند در نقش مکمل طرح کاج باعث افزایش اثرگذاری در جامعه هدف و سلامت روان کارگران شود.
وی اظهار داشت: در اجرای طرح شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت روان و اجتماعی (الگوی سامان) پس از برگزاری جلسات هماهنگی و هم اندیشی با دستگاه های وظیفه مدار ، منطقه شیرآباد زاهدان با 50 هزار نفر جامعه هدف برای اجرا تعیین شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با تاکید بر اینکه اجتماعی شدن موضوع اعتیاد در جامعه کار و تولید باعث کاهش اثرات این بلای خانمان سوز در بین جامعه هدف شده است، اظهار امیدواری کرد تا با اجرای الگوی سامان نیز بخش دیگری از مشکلاتی که باعث کاهش بهره وری و بروز آسیب های اجتماعی است، رفع شود.
جهاندیده همچنین گفت: در اجرای طرح ملی کاربست شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید (طرح کاج)، علاوه بر انعقاد تفاهمناهمه های همکاری فی مابین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دستگاه های وظیفه مدار نظیر شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر، 150 کارگاه آموزشی نیز با همکاری واحدهای تولیدی برای فعالان جامعه کار و تولید استان با موضوع سبک زندگی سالم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار