استاندار همدان در شورای برنامه‌ریزی مقابله با کرونای استان همدان تأکید کرد:

ایجاد موج آگاهی‌بخشی برای شکست کرونا

همدان (پانا) - استاندار همدان عصر جمعه در شورای برنامه ریزی مقابله با کرونای استان بر عزم همگانی برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد موج آگاهی‌بخشی برای شکست کرونا

به گزارش هگمتانه، سید سعید شاهرخی با بیان اینکه حدود 8 ماه است که با همه ظرفیت کادر درمان به مصاف کرونا رفته‌ایم گفت: باید ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان را کاهش دهیم و در عین حال پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.
وی با تأکید بر ایجاد حساسیت بیشتر در مردم برای رعایت اصول بهداشتی افزود: موج سوم کرونا دامنه وسیع‌تری نسبت به دو موج قبلی بیماری دارد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در همدان از 85 درصد با 45 درصد کاهش به 60 درصد رسیده که شرایط خوبی در این زمینه نداریم.
استاندار همدان با قدردانی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بیان کرد: باید با همکاری رسانه‌ها و همچنین فعالان فضای مجازی و صدا و سیما فرهنگ‌سازی شود تا مردم خود را حافظ و مسؤول سلامت خود بدانند.
شاهرخی ابراز امیدواری کرد: با درایت مردم دیار تاریخ و تمدن جشن شکست کرونا را برگزار کنیم؛ چرا که اگر مردم رعایت نکنند و در اجتماعات شرکت کنند فاجعه به بار خواهد آمد.
اجازه برگزاری اجتماعات را نمی‌دهیم
استاندار همدان با تأکید بر اینکه اجازه برگزاری اجتماعات با هر بهانه‌ای را نخواهیم داد افزود: فعالیت‌های اجتماعی باید به بعد از برچیده شدن کرونا موکول شود.
وی ادامه داد: بنا بر دستور رهبر انقلاب همه باید تابع تدابیر ستاد مقابله با کرونا باشند.
وی از تصویب محدودیت‌های جدید خبر داد و تأکید کرد: همه موظف به اجرای محدودیت‌ها هستند و تیم‌های بازرسی بر اجرای محدودیت‌ها نظارت می‌کنند.
شاهرخی بر لزوم همگانی بودن رعایت شیوه‌نامه‌ها و رویکرد اجتماعی به امر پیشگیری و همکاری مردم در این زمینه تأکید کرد و گفت: اگر غیر از این باشد فاجعه به بار خواهد آمد.
استاندار همدان گفت: باید در مهار موج سوم کرونا همدان باز هم در راس استان‌های مطلوب باشد.
وی نقش رسانه‌ها در همراهی مردم در مقابله با کرونا را بی‌بدیل دانست و بر وفاق در استان تأکید کرد و گفت: نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز بر عزم همگانی و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا تأکید دارد.
شاهرخی بیان کرد: کارمندان دولت نیز باید شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و به فرمانداران نیز تأکید می‌کنم حفظ سلامت مردم را اولویت خود بدانند.
وی تأکید کرد: فرمانداران همه امکانات شهرستان‌ها را به‌کار بگیرند که تا یک هفته آینده آثار رعایت‌کردن‌ها را ببینیم.
استاندار گفت: باید مانند اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال تا بهبود شرایط به تلاش ادامه دهیم و برای قرارگیری در راس استان‌های موفق همکاری مردم را جلب کنیم.
وی تأکید کرد: همه مرخصی‌ها در فرمانداری‌ها لغو می‌شود و مأموریت‌ها با هماهنگی استانداری خواهد بود و همه فرمانداری‌ها باید در آماده‌باش کامل باشند.
استاندار همدان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند پاشنه آشیل موفقیت در عرصه کرونا باشند از رسانه‌ها خواست موج آگاهی‌بخشی را رقم بزنند.
وی در پایان سخنانش کادر درمان را شایسته بهترین تقدیرها دانست و تأکید کرد: نباید کادر بهداشت و درمان را خسته کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز شرایط فعلی استان را جنگ تمام عیار سلامتی خواند و افزود: نخستین استان هستیم که بسیج رسانه‌ای را رقم زده‌ایم.
رشید حیدری‌مقدم، سهم رسالت اجتماعی در آگاهی‌بخشی و کنترل شرایط را 70 درصد اعلام کرد و گفت: این بیماری 37 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و یک میلیون و 70 هزار نفر را به کام مرگ برده است.
وی فوتی‌های کرونا در ایران را 28 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 600 هزار کارمند حوزه سلامت به این بیماری مبتلا شده‌اند.
وی بر تلاش برای کاهش ورودی بیمارستان‌ها تأکید کرد و افزود: اگر تنها یک درصد مبتلایان به کرونا نیازمند تخت بیمارستانی باشند به یک هزار و هفتصد تخت نیاز خواهیم داشت که یک فاجعه است.
حیدری‌مقدم با بیان اینکه در موج اول 400 نفر و در موج دوم 612 بستری داشته‌ایم تعداد بستری‌ها در موج سوم را 714 نفر اعلام کرد.
وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی را 91 نفر و بیمارستان سینا را 120 نفر اعلام کرد و تعداد بیماران بستری در بیمارستان فاطمیه را 5 نفر و بیمارستان قلب فرشچیان را 6 نفر اعلام کرد.
وی تأکید کرد: باید حساسیت مردم را افزایش دهیم؛ چراکه از خودگذشتگی و همدلی همراه با تلاش می‌تواند در این شرایط کمک کننده باشد.
حیدری‌مقدم به مردم اطمینان داد که تیم علمی مجرب با بهترین سوابق پزشکی در استان در حال مجاهدت هستند و کمتر استانی مانند همدان با جدیت در حال مدیریت کروناست، اما باید همه رسالت اجتماعی خود را انجام دهند تا ورودی به بیمارستان‌ها کاهش یابد.
اعلام تعطیلی‌ها و محدودیت‌های جدید
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این شورا محدودیت‌های جدید را اعلام کرد که از زمان اعلام لازم‌الاجراست.
مهرداد نادری‌فر بیان کرد: برخی از اماکن از جمله سینماها، مراکز اجرای تئاتر و مشابه آن، گیم‌نت‌ها، شهرهای بازی، تفرجگاه‌ها، تالارهای پذیرایی، موزه‌ها و اماکن زیارتی به مدت یک هفته تعطیل است.
وی افزود: نماز جماعت و جمعه در شهرهای قرمز، زیارت‌گاه‌ها، تکایا و اماکن متبرک در سراسر استان، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی‌ها، قهوه خانه‌ها، چای‌خانه‌ها و خانه مسافرها، سوئیت‌های اقامتی نیز به مدت 7 روز به طور کامل تعطیل است.
وی ادامه داد: بعضی اماکن و ادارات به شکل غیر حضوری در این هفته خدمات می‌دهند از جمله همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، مدارس در همه مقاطع، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای.
نادری‌فر ادامه داد: برخی اماکن از جله مهدهای کودک، مطب پزشکان، کلینیک‌های پزشکی، مراکز خرید، دفاتر پیش‌خوان دولت، مراکز خدمات الکترونیک قضایی و پلیس +10، هتل‌ها تعطیل نیستند، اما چنان‌چه شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکنند پلمب می‌شوند.
وی ادامه داد: در ورودی آرامستان‌ها باید کنترل صورت گیرد که هنگام دفن اموات بیشتر از 20 نفر حضور نداشته باشند.
نادری‌فر افزود: ادارات و سازمان‌ها باید کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، بانوان باردار و مادران دارای کودک زیر 6 سال را ملزم به دورکاری کنند.
وی خطاب به فرمانداران ادامه داد: به دستور استاندار تیم‌های بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی از دیروز فعال شده‌اند و باید نمایندگان تیم‌های بازرسی را در شهرستان‌ها آزاد کنند و امکانات مورد نیاز آنها را در اختیار آنان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار