رسمی؛ محمود فکری سرمربی استقلال شد

تهران (پانا) - کاپیتان سابق استقلال تهران پس از 24 ساعت جنجالی سرانجام به عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رسمی؛ محمود فکری سرمربی استقلال شد

سرانجام پس از 24 ساعت جنجال پیرامون باشگاه استقلال و انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی جدید این تیم بحران‌زده، دقایقی قبل قرارداد دو ساله محمود فکری با استقلال اینبار به عنوان سرمربی امضا شد تا از شنبه تمرین دومین تیم پرهوادار فوتبال ایران زیر نظر کاپیتان سابق این تیم و کادر تمام استقلالی‌اش شروع شود. گفته می‌شود حنیف عمران‌زاده، سیروس دین محمدی و احتمالا آرش برهانی دستیارهای محمود فکری در استقلال خواهند بود.

دوران بازیگری

محمود فکری متولد 4 مرداد 1348 در جویبار، محصول رده‌های پایه نساجی قائمشهر است و نساجی اولین تیمی بود که فکری برای آن در رده سنی بزرگسالان به میدان رفت. در 23 سالگی بزرگترین اتفاق زندگی فوتبالی محمود فکری در دوران بازیگری افتاد و این هافبک در حالی که هنور در رده سنی امید حضور داشت، در سال 1371 از نساجی به استقلال تهران پیوست و تا سال 1375 برای این تیم به میدان رفت.

در سال 75 فکری برای سپری کردن دوران سربازی راهی شیراز شد و دو سال برای فجرسپاسی به میدان رفت و با پایان دوران سربزای، در حالی که با رسیدن به 29 سالگی با تجربه‌تر از قبل شده بود به استقلال برگشت و به مدت 9 سال متوالی برای این تیم به میدان رفت.

هفتم خرداد 1386 محمود فکری برای بار 345‌ام پیراهن استقلال را بر تن کرد و در دیدار مقابل پاس که با تساوی یک بر یک تمام شد برای آخرین بار با پیراهن این تیم به میدان رفت و در طی 13 سال بازی برای این تیم، 6 جام قهرمانی در لیگ ایران و جام حذفی را بدست آورد و با استقلال نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد.

اما پس از جدایی از استقلال، او فوتبال از فوتبال خداحافظی نکرد و برای مقطع کوتاهی راهی کرمانشاه شد و برای تیم دسته اولی شیرین فراز به میدان رفت اما تنها 5 بازی برای این تیم انجام داد و سرانجام در 28 بهمن 1386 آخرین حضور او در مستطیل سبز به عنوان بازیکن در دیدار با تیم سابقش رقم خود و بعد از این بازی از فوتبال خداحافظی کرد.

دوران سرمربیگری

محمود فکری پس از چند دوره حضور به عنوان دستیار در تیم‌هایی مانند استقلال تهران، مس کرمان و صبای قم، در سال 1395 برای اولین بار به عنوان سرمربی قرارداد بست و روی نیمکت نساجی نشست. سپس فصل آینده به جنوب رفت و توانست نفت مسجد سلیمان را به لیگ برتر بیاورد و همچنین عنوان بهترین مربی فصل لیگ آزادگان را کسب کند.

بعد از نفت مسجد سلیمان، حضور در تیم‌های شاهین بوشهر، سرخپوشان پاکدشت و آلومینیوم اراک را تجربه کرد و فصل گذشته یکبار دیگر به نساجی برگشت و توانست نظم خوبی در نتیجه‌گیری به این تیم بدهد.

یک قهرمانی در لیگ آزادگان تنها عنوانی است که محمود فکری در سمت سرمربیگری بدست آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار