13 میلیارد ریال برای احداث موزه شهرستان مشگین شهر هزینه شد

اردبیل (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خبر داد تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای ساختمان موزه باستان شناسی مشگین شهر هزینه شده که در سال ۱۴۰۰ از این طرح بهره برداری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
13 میلیارد ریال برای احداث موزه شهرستان مشگین شهر هزینه شد

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر که از سال‌های قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، اما به صورت نیمه‌کاره با پیشرفت کمتر از پنج درصد متوقف شده بود که تکمیل این طرح از سال جزو اولویت‌های این اداره‌کل قرار گرفت.

او افزود: این موزه که در جوار بقعه شیخ حیدر احداث می‌شود، تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۵ درصد عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به احداث این بنا بر مبنای معماری فاخر ایرانی اسلامی بیان کرد: در حال حاضر در ساختمان موزه باستان‌شناسی اجرای ستون‌ها و تیر‌ها و سقف موزه و موتورخانه موزه و قسمتی از دیوار‌های گری پیرامونی موزه، شیب‌بندی قسمتی از پشت بام، بلوکاژ کف موزه، نمای طبقه همکف و اجرای قسمتی از نمای طبقه اول اجرا شده است.

فلاحی گفت: عملیات اجرایی ساختمان موزه با جدیت در دست اجرا بوده و پیش‌بینی می‌شود تا در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار