غلامی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان:

تمدید محدودیت‌ها در استان اصفهان تا پایان ماه صفر

اصفهان ( پانا) - سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان اعلام کرد نظارت‌ها باید در تمام سطوح جامعه تشدید شود. بر این اساس اعمال محدودیت‌های استانی مانند ورود به پارک‌ها تا پایان ماه صفر تمدید شد و تمدید محدودیت‌ها برای مشاغل پرخطر به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شده و به محض ابلاغ دستور، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تمدید محدودیت‌ها در استان اصفهان تا پایان ماه صفر

حجت الله غلامی شامگاه سه شنبه در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا در فضای مجازی، با بیان اینکه باید حساسیت بر نظارت‌ها و راهکارهای اعمال نظارت‌ها بیشتر شود، اظهار کرد: محدودیت‌های اعمال شده هفته قبل، به دو دسته محدودیت‌هایی که در استان اعمال شد و تعطیلی مشاغل پرخطر تقسیم می‌شود. محدودیت‌های اعمال شده در استان مانند محدودیت ورود به پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز جمعیتی گردشگری تا پایان ماه صفر تمدید شد و برای تمدید محدودیت‌های مشاغل پرخطر تا پایان ماه صفر به ستاد ملی پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا درخواست داده‌ایم و اگر تائیدیه وزارت کشور را بگیرد، تا دو روز آینده درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان برگزاری مراسم در مساجد وجود ندارد، مراسم در آرامستان‌ها با رعایت فاصله گذاری، در زمان محدود و بدون پذیرایی با نظارت کامل برگزار شود و از برگزاری هر گونه مراسم در منازل یا مساجد باید خودداری شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: به صورت ویژه نظارت‌ها را تشدید خواهیم کرد و به همین منظور تشکیل هسته‌های محله محور نظارت با حضور فعال تمام مسئولان از جمله هلال احمر، نیروهای مقاومت بسیج، سازمان‌های مردم نهاد، دانشجویان دانشگاه‌های پزشکی و نیروهای داوطلب با هدف اطلاع رسانی درباره ارائه خدمات نظارتی و تذکر به رعایت دستورالعمل‌ها صورت خواهد گرفت، این نظارت‌ها در مراکز تجمع جمعیت مانند ورودی پل‌ها، پارک‌ها، بازارها به صورت قرار گرفتن چادرهایی به این منظور می‌تواند فعال باشد.

وی با توضیح اینکه اتاق اصناف باید تمام اتحادیه‌ها را به تشکیل کمیته‌های نظارتی موظف کند، اضافه کرد: هر اتحادیه باید یک کمیته نظارت تشکیل دهد و این کمیته باید به صنوف مربوطه نظارت کند و گزارش نهایی را به اتاق اصناف و نماینده صنف ارائه دهد.

غلامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی نیز باید کمیته نظارت را تشکیل دهند، افزود: این کمیته باید به اجرای دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا در محل کار نظارت کند، در شهرستان‌ها نیز فرمانداران باید به تشکیل کمیته‌های نظارتی اقدام کنند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: برای اینکه مردم بتوانند گزارش‌ها و شکایات خود را جامع‌تر و فعال‌تر اعلام کنند و بتوانیم از توان نظارت مردمی بهتر استفاده کنیم، مردم می‌توانند از تلفن‌های ۱۹۰، ۱۲۴، ۱۱۵، ۱۳۷، ۳۱۱۳، و دو شماره تلفن ۳۲۳۵۲۰۱۲ و ۳۲۳۵۲۰۱۳ که مربوط به اصناف است و سامانه پیامکی ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ برای طرح شکایات استفاده کنند.

وی با تاکید بر الزام نصب بارکد اتاق اصناف که افراد می‌توانند آن را از سامانه سلامت دریافت کنند، گفت: این بارکد باید با ابعاد هفت سانتی‌متر در هفت سانتی‌متر و ارتفاع ۱.۳۰ متر بر روی شیشه ورودی مغازه نصب شود، با نصب این کد نظارت مردمی برای ثبت تخلفات اصناف بیشتر خواهد شد.

غلامی با توضیح اینکه برای ادامه تمام تعطیلی‌ها باید با وزارت کشور مکاتبه شود، اظهار کرد: بعد از اعلام موافقت وزارت کشور تمدید تعطیلی‌ها تا پایان ماه صفر را اعلام خواهیم کرد، مشاغل پرخطر را تعطیل کردیم تا حساسیت‌ها را به مردم نشان دهیم، تعطیلی برای تمام مشاغل و اصناف کار منطقی نیست و شاید مشاغل پرخطر نیز بتوانند با رعایت دستورالعمل‌ها به فعالیت خود ادامه دهند، چرا که اگر مشاغل پرخطر دستوالعمل‌ها را رعایت کنند و تعطیل شوند، به آن‌ها ظلم شده است.

وی ادامه داد: باید به سمت اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی که همان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و ماسک زدن است، پیش برویم، از تشکیل صف‌های نذری جلوگیری شده و مردم نذورات خود را به سمت کمک‌های مومنانه به مردم نیازمند ببرند؛ زدن ماسک در حمل‌ونقل عمومی، ادارات و مراکز خدماتی اجباری است و به افراد بدون ماسک خدماتی ارائه نخواهد شد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه درباره دور کاری کارمندان تصمیم‌گیری شد و این موضوع ابلاغ نیز شده است، افزود: اولویت دور کاری با بیماران زمینه‌ای و زنان باردار است، برای سایر کارمندان نیز با نظر مدیر دستگاه و متناسب با حجم مراجعات است، به نحوی که خدمات مطلوب را به ارباب رجوع ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه ورود به چند شهر مانند باغ‌بهادران، چادگان، برخی از نقاط سمیرم، فریدونشهر با محدودیت روبرو است، تصریح کرد: افراد نباید به این شهرها سفر کنند و جان خود و خانواده خود را به خطر نیندازند، تمام مراکز تجمع نقاط شیوع کرونا است و در این شهرها محدودیت‌های حضور بیشتری اعمال می‌شود.

غلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برگزاری مراسم اربعین و طرح زوج و فرد و وضعیت کلی استان، خاطرنشان کرد: شرایط در استان بسیار حاد است و از برگزاری مراسم اربعین به صورت گسترده باید خودداری شود. هیچ‌گونه پیاده روی حتی به شکل نمادین را در سطح استان نخواهیم داشت تا باعث شیوع کرونا نشویم؛ طرح زوج و فرد تا پایان آبان ماه ادامه دارد و هدف کاهش سفر با حمل و نقل عمومی برای مطلوب شدن شرایط است، استان اصفهان وضعیت خوبی نسبت به سایر استان‌ها ندارد و در شرایط حاد قرار داریم و تعداد بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌های استان از متوسط کشوری بیشتر است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جریمه افرادی که ماسک نمی‌زنند، گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و این موضوع در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح شد و باید راهکارهای قانونی برای اجرایی شدن را طی کند، اما ورود این افراد به مراکز عمومی و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت خدمات ممنوع است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با توضیح اینکه بسیاری از بیمارستان‌هایی ریفرال کرونا به حد اشباع رسیده است، تاکید کرد: با برخی از بیمارستان‌های خصوصی هماهنگ شده‌ایم تا درصدی از تخت‌های خود را به بیماران کرونا اختصاص دهند، شرایط خوبی درباره بستری‌ها، بیمارستان‌ها و تجهیزات نداریم، مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونای استان برای تمام شهرستان‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: ستاد مقابله با کرونا در استان و کشور سه محور اصلی سلامت، معیشت و اقتصاد جامعه و آموزش‌وپرورش را برای تصمیم گیری‌ها مدنظر قرار می‌دهد و این سه محور را به موازات هم پیش می‌بریم، چرا که اگر تمام محورها به سمت تعطیلی برود معیشت مردم دچار مشکل خواهد شد و در بخش‌های مختلف تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

غلامی در خصوص وضع میدان تره بار اصفهان گفت: چون میدان میوه و تره‌بار ارزاق عمومی مردم را توزیع می‌کند به سمت تعطیلی این مرکز نرفته‌ایم و بیشتر به ساماندهی ترددها در میدان تره‌بار پرداخته‌ایم و دستورالعمل‌های خاصی برای میادین میوه و تره‌بار وجود دارد و نظارت‌ها باید پررنگ‌تر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار