بازگشایی مدارس در آمار ابتلا به کرونا تأثیری داشت؟

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره تأثیر بازگشایی مدارس در افزایش ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کرونا بیان کرد آمار مستندی در این‌باره وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس در آمار ابتلا به کرونا تأثیری داشت؟

به گزارش تسنیم، محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره تأثیر بازگشایی مدارس در افزایش ابتلا به کرونا در میان دانش‌آموزان و معلمان اظهار کرد: بخش زیادی از آموزش‌ها به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و تعداد زیادی از دانش‌آموزان روش آموزش مجازی را انتخاب کرده و از آن استفاده می‌کنند بنابراین آمار دقیقی در این باره نداریم.

وی افزود: مرجع اعلام آمار رسمی وزارت بهداشت است که آمار فوتی‌ها و ابتلای افراد به کرونا را بر اساس سن اعلام می‌کند نه صنف؛ مثلاً می‌گویند تعداد ابتلای افراد زیر 18 سال این تعداد است اما آمار نشان می‌دهد که روند ابتلای افراد زیر 18 سال افزایش خاصی را نشان نداده است که بتوانیم بگوییم ارتباطی با مدرسه دارد. همچنین ابتلای فرهنگیان نیز افزایش آن چنانی نسبت به فصل تابستان که مدارس تعطیل بود نشان نمی‌دهد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: از این جهت آمار مستندی که ارتباط بین حضور در مدرسه و افزایش ابتلای افراد را نشان دهد, نداریم.

محسن‌بیگی درباره آماری که توسط استان‌ها درباره ابتلای معلمان و دانش‌آموزان ارائه می‌شود، عنوان کرد: آمار فوت در کودکان به ندرت است و بیشتر مربوط به افرادی است که بیماری زمینه‌ای داشتند البته از نظر زمانی، آماری که هم اکنون اعلام می‌شود برای قبل از بازگشایی مدارس است.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت گزارش مستندی مبنی بر اینکه حضور افراد در مدرسه منجر به افزایش ابتلا شده باشد اعلام نکرده است همچنین به استان‌ها تفویض اختیار شده تا در هر جا که وضعیت بحرانی بود مدارس را تعطیل کنند.

محسن‌بیگی در پایان گفت: بیشتر دانش‌آموزان در شهرها آموزش غیرحضوری را انتخاب کرده‌اند و آموزش حضوری در روستاها جریان دارد در آموزش حضوری اختیاری که در مناطق شهری ارائه می‌شود، گاه در یک کلاس یک نفر یا چهار نفر حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار