۵۲ واحد صنعتی در پیرانشهر فعال است

ارومیه(پانا) - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد ۵۲ واحد صنعتی و تولیدی با یک‌هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در پیرانشهر فعال است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
۵۲ واحد صنعتی در پیرانشهر فعال است

غلامرضا بابایی افزود: در این واحدها، یک‌هزار و ۲۴۵ نفر مشغول به کار هستند که اشتغال مناسبی در این شهرستان به شمار می رود.

وی اظهار کرد: ۱۱ طرح صنعتی تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۰۳ میلیارد ریالی در پیرانشهر در دست انجام است که اشتغال پیش بینی شده برای آنها به یک‌هزار و ۱۴۸ نفر می رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: از واحدهای صنعتی موجود در پیرانشهر، هفت واحد صادرات محور است که عمده تولیدات خود را به کشور عراق و دیگر کشورهای همسایه صادر می کنند.

بابایی گفت: از جمله واحد های تولیدی موفق و منتخب این شهرستان می توان به شرکت قندیل پلاست با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۲۰ نفر، شرکت سیم و کابل پیام افشان با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰ نفر، شرکت نوروزافروز با تولید انواع آبگرمکن‌های برقی و گازی صادراتی با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۵ نفری و شرکت مکریان کامپوزیت با حجم سرمایه گذاری چهار میلیون دلاری و اشتغال ۲۵ نفری اشاره کرد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

پیرانشهر از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که به علت هم مرز بودن با عراق، بیشتر بازار آن بین مردم مشهور بوده و اغلب مردم، آن را شهری صنعتی نمی دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار