زنگ خطر کرونا باز هم در سیستان و بلوچستان به صدا درآمد

زاهدان (پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شناسایی و ابتلای ۸۸ مورد جدید مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خطر کرونا باز هم در سیستان و بلوچستان به صدا درآمد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: بعد از حدود ۲ ماه ثبات در تعداد ابتلای روزانه، از چند روز اخیر شاهد افزایش ملایم تعداد موارد مثبت بوده ایم.

وی با بیان اینکه تعداد کلّ موارد مثبت در سیستان و بلوچستان 14 هزار و 771 نفر و موارد فوت با آزمایش قطعی کرونا به ۶۵۷ نفر رسیده است، افزود: هشدار های جدّی خطاب به مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی صادر و آمادگی لازم در بیمارستان ها، مراکز امدادی و بهداشتی ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: استفاده مستمر از ماسک، شستوی دست ها و پرهیز از حضور در مکان هائی که امکان رعایت فاصله ایمن با دیگران وجود ندارد از مهترین توصیه های ما به هم استانی های عزیز است.

هاشمی شهری تصریح کرد: هم استانی های عزیز در صورت بروز علائم تنفسی، ضمن رعایت فاصله ایمن با دیگران حتما از ماسک استفاده کنند و به نزدیکترین مرکز سرپائی غربالگری مراجعه کنند.

وی افزود: در صورتی که فرد مراجعه کننده به مرکز غربالگری نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد، راهنمائی و توصیه لازم از سوی همکاران پزشک ما ارائه می شود، بنابراین از مردم درخواست می شود تا در صورت توصیه و دستور پزشک معالج در زمینه مراجعه به بیمارستان حتما این کار را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد موارد مثبت کرونا صرفا با استراحت، مصرف کافی مایعات و یا مصرف مسکن های ساده ای مثل استامینوفن قابل درمان است. در چنین مواردی افراد باید در مکان مناسبی در منزل استراحت کنند و حتی المقدور مراقبت از آنان صرفا توسط یک نفر از اعضای خانواده و با رعایت فاصله ایمن، استفاده از ماسک توسط هر دو نفر، شستشوی مرتب دست ها و ضد عفونی سطوح تماس صورت گیرد.

هاشمی شهری خاطر نشان کرد: در صورت نیاز سامانه تلفنی 4030 و یا پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir به مردم کمک می کند.

وی تصریح کرد: همانگونه که قبلا اعلام شد در صورتی که نیاز باشد توقف فعالیت حضوری مدارس و اجرای سایر اقدامات پیشگیرانه به ستاد بحران کرونای استان پیشنهاد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار