برگزاری نشست تخصصی معاونین پرورشی مدارس در فاروج

فاروج(پانا)- به منظور هماهنگی در انجام فعالیت های تربیتی در سال تحصیلی جدید، نشست تخصصی معاونین و مربیان پرورشی مدارس در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۱۲۸۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تخصصی معاونین پرورشی مدارس در فاروج

به گزارش پانا، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج در این نشست تخصصی توضیحاتی را در رابطه با نحوه اجرای جشنواره های علوی(ع)، علمدار، پرسش مهر ریاست محترم جمهوری و تعامل با کانون های فرهنگی و تربیتی پسرانه امام جعفر صادق(ع) و دخترانه شهید توافقی شهرستان بیان نمود.

محبوبه حاجی پور مقدم فاروجی افزود: با توجه به گسترش بیماری ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری نماز جماعت در مدارس، در هر مدرسه یک هیئت اندیشه ورز نماز تشکیل شود و با تولید محتوای در رابطه با آموزش نماز در سامانه شاد و همچنین اجرای مسابقه با عنوان "هر خانه یک نمازخانه" آثار فاخر دانش آموزان را به اداره آموزش و پرورش تحویل نمایید.

وی در رابطه با اجرای طرح "کوچ" کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس نیز اظهار داشت: مسئولیت اجرای این طرح با مدیر آموزشگاه بوده و معاونین و مربیان تربیتی نیز به عنوان دبیر اجرایی همکاری خواهند داشت.

حاجی پور مقدم فاروجی از همه معاونین و مربیان تربیتی درخواست نمود که کلیه همکاران محترم، اولیای گرانقدر و دانش آموزان عزیز را جهت شرکت در مسابقه ها، جشنواره ها و عضویت در تشکل ها ترغیب نمایند چرا که اختصاص اعتبارات در این حوزه با حضور حداکثری آنان در مسابقه ها و جشنواره ها به شهرستان تخصیص پیدا می کند.

کارشناس حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در این جلسه گفت: در اداره آموزش و پرورش هراس از حراست را به صیانت و حراست از حقوق همکاران تبدیل کرده ایم.

رضا ترنیکی در رابطه با حجاب برتر و پوشش مناسب چادر ویژه بانوان و در حد متعارف ویژه آقایان، استفاده از فضای مجازی شبکه های اجتماعی داخلی به جای شبکه های خارجی، عدم ارائه آمار و اطلاعات آموزشگاه به افراد متفرقه، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ... مطالبی را ارائه نمود.

کارشناس فرهنگی، هنری و مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز با اشاره به آیه شریفه 97 سوره مبارکه نحل گفت: هدف و وظیفه حوزه پرورشی فراتر از سایر حوزه ها در آموزش و پرورش است و در این حوزه تربیت روحی شرایطش سخت تر و جهادی و پیامبرگونه است.

حجت الاسلام یوسفعلی عباسی با اشاره به اینکه کار فرهنگی طولانی و زمان بر است و وظیفه ما انجام کار به اندازه توانمان است افزود:خداوند متعال نیز در قبال کار شما دو پاداش حیات طیبه و اجر پاداشی که نسبت به آن کار خیر انجام می دهد اعطاء می نماید.

وی در ادامه در رابطه با اجرای مسابقه دانایی و توانایی، برگزاری مسابقه های فرهنگی و هنری، انجام تبلیغ و ارسال به موقع گزارش برنامه ها و فعالیت های تربیتی به اداره آموزش و پرورش شهرستان مطالبی را بیان نمود.

ریحانه زمانی نوروزی کارشناس قرآن، نماز، معارف و اردوهای اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در رابطه با اجرای دومین طرح لاله های روشن با هدف معرفی شهدای شاخص فرهنگی و دانش آموزی شهرستان به صورت مجازی، برگزاری مسابقه های قرآن، نماز ومعارف و تهیه کتابچه مسابقه ها، برگزاری راهیان نور مجازی، ثبت نام ائمه جماعت مدارس در سامانه همگام، تولید و تبادل محتواهای قرآنی و معارف در شبکه های مجازی داخلی با عنوان " در محضر جانان " و... مطالبی را ارائه نمود.

مدیر اداره دانش آموزی و کانون پسرانه امام جعفر صادق(ع) شهرستان فاروج نیز در رابطه با ثبت نام همه همکاران ارجمند به عنوان مربی گروه و دانش آموزان عزیز نیز به عنوان عضو در تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، اهدای تقدیرنامه های شهرستانی، استانی، کشوری و برگزاری کارگاه های ضمن خدمت ویژه مربیان پیشتاز، اجرای جشنواره نوگلان حسینی(ع)و... توضیحاتی را ارائه نمود.

مصطفی قمبری از اختصاص 100 امتیاز ویژه دانش آموزان پایه های پنجم و ششم عضو گروه پیشتاز جهت استفاده در آزمون های ورودی مدارس نمونه و استعدادهای درخشان خبر داد و افزود:همکاران محترم به منظور استفاده دانش آموزان از این امتیاز نسبت به ثبت نام آنان در این تشکیلات اقدام نمایند تا حق آنان ضایع نگردد.

مریم کاظم زاده مدیر کانون دخترانه فرهنگی و تربیتی شهید مصطفی توافقی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در رابطه با راه اندازی گروه های 22 گانه این کانون و برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت مجازی در شبکه های اجتماعی خبرداد و از زحمات همه مدرسان و عوامل اداری و اجرایی کارگاه ها در زمان گسترش بیماری کرونا تقدیر و تشکر نمود.

توحید محمدی مدیر دارالقرآن حضرت جوادالائمه(ع) اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در رابطه با جذب خیرین قرآنی، برگزاری کلاس های قرآنی در فضای مجازی و اجرای طرح زنگ آسمانی نکاتی را بیان نمود.

در پایان حجت الاسلام یوسفعلی عباسی به عنوان کارشناس فرهنگی، هنری و مشاوره، سرکار خانم ریحانه زمانی نوروزی به عنوان کارشناس قرآن، نماز، معارف و اردوها و آقای توحید محمدی به عنوان مدیر دارالقرآن حضرت جوادالائمه(ع) اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج به حاضرین معرفی گردیدند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار