نماینده ولی فقیه خراسان شمالی :

مراسم 19مهر در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد

بجنورد (پانا) -نشست هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت سفر رهبر معظم انقلاب به استان با حضور نماینده ولی فقیه درخراسان شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم 19مهر در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد

به گزارش پانا ، اولین نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم گرامیداشت سالروز ورود تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی به استان؛ امروز(14مهر) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، ضمن گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان‌شمالی، این روز را یوم‌الله استان دانست، اظهارکرد: این روز و سفر باید همه‌ساله با شکوه هر چه بیشتر گرامی داشته شود زیرا سبب توسعه و پیشرفت منطقه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی استقبال بی‌نظیر مردم در این سفر را نشان از غیرت و پایداری مردم استان توصیف و بیان کرد: حضور و استقبال مردم از سفر رهبری انصافاً عالی بود و حتی مقام معظم رهبری نیز لذت خود از این حضور مردم را توصیف کرده بودند.

وی با برشمردن برخی از علل اهمیت این حضور مردم خراسان شمالی در استقبال از سفر رهبر انقلاب به این استان، تصریح کرد: زمان‌شناسی مردم استان ازجمله این علل است که در اوج تحریم‌ها و تشدید آن توسط آمریکا علیه ایران، این‌چنین استقبالی ایجاد شد.

وی افزود: دشمنان با این فشارها قصد از پا درآوردن انقلاب را داشتند و تصور این‌چنین حضوری را از سوی مردم نداشتند به‌نحوی‌که مسیر ۱۰ دقیقه‌ای فرودگاه بجنورد تا استادیوم تختی این شهر، با حضور پرشور مردم قریب به ۲ ساعت به طول انجامید.

یعقوبی این سفر را از جمله سفرهای مهم و حساس رهبری بیان کرد، گفت: این سفر هشت روز به طول انجامید و جزو طولانی‌ترین حضورهای رهبر انقلاب در سفرهای استانی خویش بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: کشورهای غربی در تلاشند با ترویج سبک زندگی غربی، مانع از رشد جمعیت در کشورهای اسلامی شوند، چرا که گسترش جمعیت در کشورهای اسلامی برای قدرت های پوشالی غرب، دردسر ساز بوده و جمعیت، نماد اقتدار یک کشور است.

وی بابیان اینکه در این سفر حضرت آقا به طور ویژه مسئله سبک زندگی اسلامی را بیان کردند، اظهارداشت: سبک زندگی غربی، حیوان مرفه تربیت می کند و در مقابل آن سبک زندگی اسلامی، انسان های موفق، تربیت می کند.

امام جمعه بجنورد افزود: دشمن تمام زور و پول خود را خرج می کند تا فرهنگ بدلی را جای فرهنگ دینی ما قالب کند، چرا که اگر جوانان ما پایبند به ارزش ها باشند، اقتدار و استقلال این کشور حفظ خواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در روز آخر سفر خود به این استان فرمودند که از حضور مردم این استان لذت بردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی بیان کرد: بسیاری از ادارات از مشکل استیجاری بودن رها شدند؛ آموزش و پرورش با ساخت کلاس و سالن ورزشی بیشترین بهره را برد و همچنین سپاه، نیروی انتظامی، حوزه‌های علمیه و مردم از نتایج مثبت این سفر بهره مند شدند.

وی افزود: سفر رهبری، کلید توسعه استان بود و به اذعان بسیاری از مسئولان، این سفر ۲۰ سال استان را به جلو حرکت داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درادامه ، این نشست با بیان اینکه مراسمات پیش رو هیچگاه تعطیل بردار نیست از برگزاری مراسم گرامیداشت 19مهر؛ سالروز سفر مقام معظم رهبری در مصلی امام خمینی ره بجنورد خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلی سالاری بیان داشت: همانطور که رهبر عزیزمان هم فتوا داده اند تمام و کمال تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا بوده و هستیم اما به هیچ وجه مراسمات و مناسبتهای پیش رو را تعطیل نخواهیم کرد و با رعایت کامل شیوه نامه ها مراسمات برگزار خواهد شد.

ایشان با تأکید بر بازشماری برکات و دستاوردهای این سفر گفت: متأسفانه ضعف مدیریتی عده ای از مدیران به نحوی بوده که کار را برای تبیین برکات و دستاوردها دشوار کرده و حلاوت و شیرینی را کم رنگ کرده است.

وی تصریح کرد: مبلغین، روحانیون و سخنوران می توانند از ظرفیت بسیار مطلوب مراسمات دهه آخر صفر برای تبیین دستاوردهای 19مهر استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: دستگاههای اجرایی می توانند با برپایی نمایشگاه عکس و تصاویر ایام سفر و سایر اقدامات فرهنگی خاطرات شیرین و بیادماندنی آن روزگار را زنده کنند.

حجت الاسلام سالاری با طرح پیشنهاد مراسم محوری در نوزدهم مهر گفت: مراسم محوری گرامیداشت سالروز سفر در مصلی امام خمینی ره برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار