نجات 305 نفر توسط ماموران آتش نشانی کاشان

کاشان (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان خبر داد ماموران این سازمان در جریان بروز حوادث و آتش‌سوزی‌ها در نیمه نخست سال‌جاری، توانستند جان ۳۰۵ نفر از شهروندان این شهرستان را نجات دهند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نجات 305 نفر توسط ماموران آتش نشانی کاشان

محمدعلی پیراسته شامگاه یکشنبه در گفت و گو با پانا اظهار کرد: آتش نشانهای کاشان در شش ماه اول سال جاری در یک هزار و 679 ماموریت به یاری شهروندان شتافتند که ۴۷۴ مورد آتش‌سوزی و یک هزار و ۲۰۵ مورد حادثه بود.
وی افزود: مهم‌ترین حادثه هایی که ماموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در آنها به عملیات پرداختند به ترتیب شامل تصادف‌، سقوط از ارتفاع و چاه، ریزش آوار، آسانسور، در آب افتادگی و نشست زمین، گرفتن مار و حیوانات موذی و برق گرفتگی بود.
وی تصریح کرد: حادثه ها و آتش‌سوزی ها در شش ماه نخست سال‌جاری منجر به جان ‌باختن ۱۲ نفر و آسیب دیدن ۷۰ نفر در کاشان شد. هر چند که دقت و حوصله شهروندان می توانست مانع از بروز بسیاری از آنها باشد.
پیراسته گفت: آتش‌سوزی‌ها علتهای مختلفی داشته که بنا به تحلیل آمار شامل بی‌احتیاطی، اتصالی برق، پرتاب جرقه جوشکاری و مواد آتش‌زا، نشت مایعات قابل اشتعال، افروختن عمدی آتش، نقص فنی خودرو، نشت گاز، انتقال حرارت یا بالا بودن حرارت محیط و نقص فنی کپسول بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: با گسترش شهر، حادثه ها افزایش یافته است. بنابراین علاوه بر افزایش تجهیزات عملیاتی و امدادی و تقویت ناوگان امداد و نجات، آموزش شهروندان به عنوان مهمترین راهکار کاهش حادثه مورد توجه قرار گرفته است.

گفت و گو: سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار