حسینی‌نیا: هدف ما این است که مدرسه سازی به عنوان کار خیر در سبد خیریه خانواده‌ها قرار گیرد

تهران (پانا) _ مسئول اجرایی طرح «آجر به آجر » سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه کمیته آجر به آجر استان مرکزی بابیان اینکه این طرح تحولی بر اساس پژوهش های علمی تدوین شده است بر اهمیت طرح آجر به آجر به عنوان یک تکلیف در اسناد بالادستی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حسینی‌نیا: هدف ما این است که مدرسه سازی به عنوان کار خیر در سبد خیریه خانواده‌ها قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، سید‌ مهدی حسینی‌نیا مسئول اجرایی طرح آجر به آجر سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه کمیته آجر به آجر استان مرکزی از تلاش‌های صورت گرفته در ادارات کل نوسازی مدارس استان های سراسر کشور قدر‌دانی کرد و گفت: استان مرکزی نیز با درک صحیح از مفهوم طرح ، در رده استان های پیشرو قرار گرفته است و نتایج ارزنده اجرای طرح در این استان شایسته سپاسگزاری است.

مسئول اجرایی طرح آجر به آجر اظهار کرد: حضور در استان ها به دو منظور صورت می گیرد اول اینکه بگوییم سازمان مرکزی در کنار استان‌ها و پابه پای آنها برای اجرای طرح، ظرفیت ها و امکانات خود را بسیج کرده است و پشتیبانی کننده این طرح تحولی است و با این بازدیدها روند انجام کار در سطح استانی را از نزدیک ملاحظه کرده و پیام قدردانی مدیران ارشد سازمانی را ابلاغ نماید و هدف دوم انتقال تجربیات استان ها به یکدیگر است.

حسینی نیا با تاکید بر اینکه طرح آجر به آجر پس از یک سال پژوهش و تحقیق توسط پژوهشگران دانشگاه تهران تدوین و پس از تصویب توسط شورای عالی آموزش وپرورش ابلاغ شد گفت: استمرار وارتقای مفاهیم طرح نیازمند مطالعه علمی برای به روز آوری و رفع چالش های پیش رو است.

وی در ادامه اضافه کرد: این طرح تحولی یک تکلیف اسناد بالادستی است و از آنجا که سازمان نوسازی مدارس پیشرو در اجرای سند تحول بنیادین و سند زیرنظام است؛ آن را به عنوان یک بسته تحولی اجرایی مشارکت های مردمی در دستور کار خود قرار داده است که نتایج و آثار آن آرام آرام قابل مشاهده است.

مسئول اجرای طرح آجر به آجر خاطر نشان کرد: هدف ما این است که مدرسه سازی به عنوان کار خیر در سبد خیریه خانواده ها قرار گیرد و دغدغه همه مردم ایران شود.

حسینی نیا افزود: طرح آجر به آجر این فرصت را به همکاران ما داد تا در کنار دعوت از مردم به مشارکت در امر مدرسه سازی، برای اطمینان بخشی به خیرین نیکوکار، مدارس ساخته شده توسط این عزیزان نیز به اطلاع مردم شریف ایران برسد.

فرهنگ سازی در حوزه مشارکت های مردمی نیازمند نگاه بلند مدت است

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی با بیان این که اداره کل نوسازی مدارس استان نیز در راستای این پویش ملی در کنار مجمع خیرین طرح را پیگیری می کند، اظهار کرد: که هدف اصلی طرح دغدغه‌مند‌سازی مردم جهت مشارکت در ساخت مدرسه و ترویج فرهنگ مدرسه سازی در بین جامعه می باشد.

حسین محمدی اظهار کرد: این طرح به خوبی درحال اجراست و تا کنون حدود 416 میلیارد ریال تعهد خیری ایجاد شده است که پیش بینی میشود این رقم تا پایان سال هم افزایش داشته باشد.

صالح بنی عامریان مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با اشاره به راهبرد سازمان در پیشبرد اهداف طرح آجر به آجر در سه بخش برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اظهار داشت: این طرح امروز برنامه ریزی شده تا در آینده عواید آن برای منافع مدرسه سازی ود غدغه مند کردن جامعه در امر مدرسه سازی هزینه شود.

وی در ادامه افزود: فرهنگ سازی در حوزه مشارکت های مردمی نیازمند زمان و نگاه بلندمدت است که برنامه های کوتاه مدت آن در مرحله اجراست و رویکرد میان مدت در حال برنامه ریزی و چشم انداز بلند مدت آن نیازمند برنامه‌ریزی درطرح های فرادستی به خصوص برنامه هفتم توسعه است.

بنی عامریان با بیان اینکه منابع مالی این بسته تحولی از محل اعتبارات برنامه توسعه مشارکت های مردمی تامین می شود، افزود: انتظار می رود با توجه به هزینه کردهای صورت گرفته، پیشرفت استان ها در افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز چشمگیر باشد که این موضوع به صورت ماهانه رصد و ارزیابی می شود.

بعد از این جلسه تعدادی از پروژه های بزرگ مقیاس شهرستان های اراک، شازند و مهاجران مورد بازدید قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار