بیست و نهمین اجلاسیه استانی نماز آبان ماه برگزار می شود

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری بیست و نهمین اجلاسیه سراسری نماز با عنوان پیوند مدرسه، مسجد و منزل در 22 آبان ماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بیست و نهمین اجلاسیه استانی نماز آبان ماه برگزار می شود

جهانبخش بانشی در جلسه هیات اندیشه ورز نماز این اداره کل، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در نشر و اشاعه هر چه بیشتر فریضه نماز گفت: ما معتقدیم که آموزش‌و پرورش باید بتواند بیشترین بهره را از نهاد خانواده و نهاد مقدس مسجد برای نشر فرهنگ نماز ببرد، لذا اگر پیوند و ارتباط قلبی قوی و پویایی بین مسجد ، مدرسه و خانواده وجود داشته باشد و برنامه‌ها باهم هماهنگ شود قطعاً بحث نماز به شکل بهتر و مناسب‌تر پیاده می‌شود .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: در راه نشر آموزه های الهی در ساختار نظام تعلیم و تربیت از هیج تلاشی دریغ نمی کنیم و در این شرایط سخت اجتماعی آنچه که در قدرت و توان داریم در طبق اخلاص گذاشته ایم و با همه توان در مسیر پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت قدم های خوب و مثمر ثمری را برداشته ایم.

بانشی با اشاره به پیاده روی هر ساله اربعین حسینی و هیجان وصف ناشدنی مسلمانان در مسیرهای مرزی ایران و عراق گفت: رشته پیوند میان قلب شیفتگان حضرت اباعبداله(ع) هرگز گسستنی نیست و هر طوفان بلایی که به سمت جوامع اسلامی بیاید تزلزلی ایجاد نمی کند بلکه این فراغ باعث ایجاد شوق، شور و شعله ور شدن آتش اشتیاقی در جان ها می شود که این پیوند را مستحکم تر هم خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم که مشکلات هر چه زودتر مرتفع شود و همه ما بتوانیم به سمت قبله گاه قلب و جانمان حرم مطهر امیر المومنین (ع) و حضرت ابا عبداله الحسین (ع) مانند سال های قبل حرکت کنیم .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه های تخصصی در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های نماز مدارس در فضای مجازی و نظارت بر آمار و ارقام گفت: برنامه ای در پخش اذان از بلندگوهای تعدادی از مدارس پیش بینی شده که با توجه به وضعیت کنونی صدای اذان نشان گر پرچم باز بودن مدارس و به احتزار در آمدن روح حرکت و معنویت در مدارس باشد .

بانشی گفت: تعداد نمازخانه‌های مستقل استان با کاربری نمازخانه ای ، 2 هزار و552 نمازخانه است و تعداد نمازخانه های با فضای غیرنمازخانه ایی هزار و 274 فضای کلاسی به عنوان نمازخانه است که در مجموع نزدیک به 3 هزار و 850 فضای نمازخانه ایی در مدارس استان داریم .

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی در عدم تغییر کاربری نمازخانه های مدارس گفت: باید فضای نماز خواندن در مدارس به صورت آگاهانه و اختیاری برای دانش‌آموزان فراهم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: تعداد هزار ائمه جماعت در مدارس با ما همکاری داشتند که با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا و عدم حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس فعلا این همکاری ها در مدارس برقرار نیست.

بانشی با اشاره به اجرای طرح های قرائت زیبای نماز، آموزش عملی نماز، طرح پیوند مسجد مدرسه و موضوع کیفیت بخشی به فعالیت های نماز گفت: قرار است دوره های آموزشی ضمن خدمت با محوریت این طرح ها برای اموزگاران، مدیران در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در نشر و اشاعه هر چه بیشتر فریضه نماز گفت: باید اداره قرآن عترت و نماز و ستاد در زمینه نشر معارف و آموزه های مربوط به نماز متناسب با توان دانش آموزان از لحاظ فکری و فلسفی برنامه ریزی کنند و از ظرفیت مربیان ، معاونین پرورشی و آموزگاران برای این فرهنگ سازی استفاده کنند و بدانیم در شرایط فعلی کوتاهی در این زمینه غیر قابل توجیه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در تشریح اهم اقداماتی که باید در دستور کار ستاد اقامه نماز استان قرار گیرند گفت: اجرای دوره های ضمن خدمت، برگزاری پویش بزرگ استانی هر خانه یک نمازخانه و در نهایت برگزاری جشنواره ای از آثار ارسالی و منتخب ، برگزاری قوی و موثر پیش اجلاسیه نماز( پیوند مدرسه،مسجد و منزل )، قرارگیری محتواهای تولیدی در بخش های مختلف قرآن،عترت و نماز در اختیارمدیران مدارس برای بارگذاری در شبکه شاد، فضای مجازی و شبکه داخلی مدرسه از جمله مهمترین برنامه هایی است که باید به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی و اجرا گردد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس نیز با اشاره به اینکه نماز نور چشم پیامبر اکرم (ص) است گفت: آموزش قرآن و نماز اقدامی ستودنی و خداپسندانه است و باید در جهت اشاعه فرهنگ نماز از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

حجت الإسلام سقاچی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید از ظرفیت صدا و سیما برای آموزش ضمن خدمت مدیران و معاونین ،آموزش خانواده ها ، برگزاری نشست های دانش آموزی بهره ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار