حاجی‌میرزایی: وقتی ستاد ملی کرونا تعطیلی مدارس را اعلام می‌کند همه باید رعایت کنند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی یک‌هفته‌ای مدارس تهران و احتمال ادامه تعطیلی مدارس در سراسر کشور و شرایط حاکم بر آن توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: وقتی ستاد ملی کرونا تعطیلی مدارس را اعلام می‌کند همه باید رعایت کنند

محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه هفتمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع «گفتگو بر محور تحول» با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور، اعضای شورای معاونان و روسای۷۶۰ منطقه در کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره همکاری‌های فی‌مابین دو نهاد گفت: شکل‌گیری ظرفیت‌های علمی در جامعه در دوره مدرسه آغاز می‌شود یعنی با پرورش دانش‌آموزان پرسشگر، پژوهشگر، خلاق و نوآور سنگ بنای آینده‌ای متفاوت رقم می‌خورد. مدارس بازدهی اجتماعی بیشتری از مراکز آموزش عالی دارند بنابراین ما برای دستیابی به همه اهداف بلندی که داریم باید نقطه تمرکزمان را روی مدرسه قرار دهیم. خوشبختانه علاوه بر همکاری‌هایی که میان آموزش و پرورش و معاونت علمی ریاست جمهوری برقرار است، شناسایی نقطه اصلی تمرکز و معماری درست همکاری‌ها دستاورد بزرگتری است.

وی ادامه داد: ما برای شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، حمایت از پژوهشسراها و حمایت از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تفاهمات خیلی خوبی داریم. همچنین تقویت طرح شهاب و المپیادها و شکل‌گیری ساختار جدید سازمان پرورش استعدادهای درخشان همگی زمینه‌های همکاری مشترک ما و معاونت علمی ریاست جمهوری است که از این همکاری‌های خوب و اثربخش می‌توانیم آینده امیدبخشی را انتظار داشته باشیم.

موضوع تعطیلی مدارس هم به نظر ستاد ملی کرونا واگذار شده است

وزیر آموزش و پرورش درباره احتمال تعطیلی مدارس کشور در پی موج جدید اپیدمی کووید 19 و تعطیلی یک‌هفته‌ای مدارس تهران اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش امکانات لازم را برای ارائه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری مهیا کردیم ولی مرجع تشخیص این موضوع که حضور دانش‌آموزان در مدارس برای سلامت آنها خطرناک است یا نیست برعهده کارشناسان بهداشتی است و هر زمان که آنها تشخیص دهند و توصیه کنند ما اطاعت خواهیم کرد. موضوع تعطیلی مدارس هم به نظر ستاد ملی کرونا واگذار شده است. البته خانواده‌ها می‌توانند به اختیار خود آموزش حضوری یا غیرحضوری را انتخاب کنند.

تا کنون گزارشی حاکی از شیوع کرونا در اثر بازگشایی مدارس دریافت نکردیم

وی با اشاره به گزارش‌های حاکی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا طی مدت‌زمان بازگشایی مدارس گفت: تا کنون گزارشی که حاکی از این باشد بازگشایی مدارس تاثیر تعیین‌کننده در شیوع کرونا داشته باشد دریافت نکردیم ولی مرجع تشخیص متخصصان بهداشتی کشور هستند. مجموعه وزارت بهداشت به صورت موردی موضوع را ارزیابی می‌کنند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در همه اصناف از جمله مراکز آموزشی ارزیابی می‌کنند. از آغاز سال تحصیلی تا کنون بیش از 240 میلیارد تومان سرانه بهداشتی در اختیار مدارس قرار گرفته است. تاکید کردیم این سرانه مستقیما در اختیار خود مدارس قرار گیرد تا وسایل مورد نیاز را تهیه کنند و بهداشت دانش‌آموزان را تامین کنند.

حاجی‌میرزایی در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی یک هفته‌ای مدارس تهران و شرایط حاکم بر این تعطیلی گفت: وقتی ستاد ملی کرونا تعطیلی مدارس را اعلام می‌کند همه باید رعایت کنند و هیچ‌کس حق بازکردن را ندارد و اگر تخلفی باشد تذکر خواهیم داد. طی زمان تعطیلی مدارس و ساعات حضور دانش‌آموزان در خانه، آموزش‌ها از طریق شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

ترافیک شبکه شاد رکورد بعضی پیام رسان‌های داخلی را زده است

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌هایی که تا دیروز به دست ما رسیده، بیش از 500 هزار کلاس زنده در شاد تشکیل شده است تا جایی که ترافیک ردوبدل شده در شبکه شاد توانسته رکورد برخی پیام رسان‌های خارجی را بزند. البته مشکلاتی هم در اجرا وجود دارد که دوستان ما در وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی فضای مجازی تلاش خود را برای رفع آنها به کار می‌گیرند.

ما هیچ‌گاه از تعطیلی مدارس صحبت نکردیم، بلکه فقط از حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان حرف می‌زنیم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که "برخی افراد خبر موردنظر را به مفهوم تعطیلی همه آموزش‌ها از جمله در شبکه شاد برداشت کرده‌اند" اظهار کرد: با تعطیلی مدارس آموزش‌ها در شبکه شاد شروع می‌شود. ما هیچ‌گاه از تعطیلی مدارس صحبت نکردیم، بلکه فقط از حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان حرف می‌زنیم. حتی در شرایط عدم حضور دانش‌آموزان نیز مدرسه باز است؛ چون مدرسه حلقه اتصال و کانون ارتباط میان دانش‌آموز و معلم و خانواده و آموزش و پرورش است. البته هرجا که ستاد ملی کرونا اعلام کند دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری خواهند آمد، حتی اگر ستاد ملی کرونا اعلام نکند، بازهم خانواده‌ها چنانچه ترجیح دهند از آموزش غیرحضوری استفاده کنند هیچ منعی وجود ندارد و ما خدمات لازم را ارائه خواهیم داد.

وی افزود: اگر خدای ناکرده به وضعیتی برسیم که تعطیلی عمومی اعلام شود، مدارس هم تعطیل خواهند شد ولی تا زمانی همه بخش‌های اداری و اجرایی کشور فعال هستند، مدارس هم به عنوان یکی از مراکز ارائه خدمات فعال خواهند بود. اعلام کردیم اگر در مدرسه‌ای کسی کرونا گرفت آن مدرسه دو هفته تعطیل خواهد شد. تا امروز چند مورد برای رعایت پروتکل‌ها تذکر دادیم ولی هیچ مورد تعطیلی مدرسه به دلیل شیوع کرونا نداشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار