هشدار ناهید خداکرمی: 75 درصد جانباختگان کرونایی روز گذشته، تهرانی بودند

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت روز گذشته 136 تن در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و به جای یک هفته باید حداقل دو هفته تهران تعطیل شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار ناهید خداکرمی: 75 درصد جانباختگان کرونایی روز گذشته، تهرانی بودند

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در تذکرک خود اعلام کرد:‌روز گذشته بخشنامه‌ای از سوی استانداری، مبنی بر ممنوعیت فعالیت برخی اصناف در استان تهران صادر شد. این بخشنامه، علاوه بر اینکه شاید بتواند مسائلی را حل کند، اما به هرحال باز هم نگرانی‌هایی را به ذهن متبادر می‌کند. سئوالی که مطرح است این است که آیا با تعطیلی یک هفته‌ای تهران تهران، می‌توانیم اپیدمی را مهار کنیم؟ پاسخ خیر است.

وی افزود: مطابق صحبتی که با اپیدمیولوژیست‌ها داشتم، همه معتقدند با تعطیلی یک هفته‌ای فقط شاهد یک فراز و فرود در منحنی اپیدمی خواهیم بود و اثربخش نخواهد بود و به نظر می‌رسد بعد از مدتی، شاهد پیک دیگری خواهیم بود.

خداکرمی گفت:‌ اگر نتوانیم محدودیت‌ها را حداقل به مدت دو هفته اعمال کنیم، مفیدتر است که امور شهر را مختل یا کُند نکنند و همان ایمنی گله‌ای را پیش ببرند. اگر وضعیت قرمز است که هست و ما دیروز شاهد مرگ 136 تن در تهران بودیم، به جای یک هفته باید حداقل دو هفته تهران تعطیل کنیم. چرا به تصمیمات روزمره و بدون پیش‌بینی عادت کردیم؟ ما فاصله‌گذاری‌ها را باید در برنامه‌های خود اعمال کنیم، به گونه‌ای که رسانه‌ها هم به کمک شهرداری بیایند و کل بسته پیشنهادی حداقل دو هفته اجرا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ضمن اینکه اگر مسافرت‌ها محدود نشود، ما شاهد ازدحام در مبادی ورودی و خروجی تهران باشیم،‌مجدد شاهد انتقال ویروس از تهران به سمت نقاط سفید کشور خواهیم بود. بنابراین ضمن اینکه به شهرداری پیشنهاد می‌کنیم،‌محدودیت‌ برای کارمندانی که می‌توانند با دورکاری فعالیت کنند را لحاظ کند، به این نکته توجه کنیم که هرچند احیای اقتصاد اولویت اصلی است، اما جان مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد، بنابراین از استانداری خواهش می‌کنیم محدودیت‌ها را با کنترل مردم در ورود و خروج از منزل و مبادی شهر تهران در نظر بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار