فولادوند: تهران از نظر رده بندی فضای آموزشی قبل از سیستان و بلوچستان قرار دارد

تهران (پانا) - قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی مجلس و عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از پروژه مجتمع آموزشی شهید سردار سلیمانی واقع در منطقه 4 بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: تهران از نظر رده بندی فضای آموزشی قبل از سیستان و بلوچستان قرار دارد

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 4، احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، شهری، مدیرکل اداره نوسازی شهر تهران، عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران امروز از روند ساخت پروژه مجتمع آموزشی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی بازدید کردند.

این بازدید با حضور در دفتر فرماندهی دانشگاه امام حسین (ع)،با نشستی پیرامون فضاهای آموزشی منطقه 4 ادامه یافت.

احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش طی گزارشی از وضعیت مدارس شهر تهران در جریان بازدید های سرزده از مدارس مناطق شهر تهران،اظهار کرد: در بعضی مناطق شهر تهران فضای آموزشی در وضعیت مناسبی نیست و مدارس با تراکم بالای دانش آموز و مسائل و مشکلات آن روبرو هستند و نیاز است به بحث فضای آموزشی در تهران توجه ویژه ای شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: منطقه 4 با توجه به آمار جمعیت و گستردگی منطقه نیز دارای مشکلات بسیاری است که باید به آن نگاه ویژه ای داشت.

وی افزود: هر چه در توان داریم، گذاشته ایم و تمام سعی ما بر این است تا بهترین اقدام را در حل مشکلات فضای آموزشی داشته باشیم تا در برای رسیدن به حیات طیبه ذیل اهداف سند تحول به این مهم دست یابیم.

در ادامه فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: تهران از نظر رده بندی فضای آموزشی یک رتبه به آخر و قبل از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. تراکم دانش آموزی کشور 22 تا 24 نفر و در تهران 34 تا 35 نفر است که این تراکم قطعا تبعات خاص خود، از جمله پایین آمدن کیفیت آموزشی را در پی خواهد داشت.

فولادوند ادامه داد: در مناطقی مثل 4 و 22 با توجه به ساخت و ساز های بی رویه مجتمع های آموزشی و شهرک ها و جمعیت بالا این مشکلات بیشتر خواهد بود و اگر اقدام موثری صورت نگیرد مدارس به سوی سه شیفت شدن در این مناطق پیش می رود.

فولادوند ادامه داد: در منطقه 4 یکی از اقدامات موثر و خوب ساخت مجتمع آموزشی با نام سردار شهید سلیمانی است که احتمالا تا دهه فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد. در حوزه خیرین و استفاده از ظرفیت های خیرین شهر تهران بسیار خوب عمل کرده است و در ساخت مدارس خیرساز اولویت با مدارس و مکان هایی است که از نظر فضای آموزشی تحت فشار بیشتری هستند.

در ادامه علی شهری، مدیر کل اداره نوسازی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت این مجتمع آموزشی اظهار کرد:با توجه به نیاز های منطقه 4 همه تلاش این است این پروزه امسال به بهره برداری برسد.

در مناطق دیگر شهر تهران بعد از مشخص شدن و تعیین تکلیف اراضی آموزش و پرورش و تخصیص اعتبارات دولتی پروژه های دیگر نیز رقم خواهد خورد.

محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 ضمن بیان مشکلات منطقه 4 در حوزه فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزی اظهار کرد: منطقه 4 با وجود 130 هزار دانش آموز، و نداشتن فضای آموزشی مطلوب در بعضی مناطق مانند محله گلشن،حکیمیه و شمیران نو مشکلات عدیده ای داردو با توجه به نبود مدارس در شرق تهران تعدادی از دانش آموزان مجبور به رفت و آمد به مدارس مناطق همجوار هستند که مشکلات بعدی خود را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در پروژه ساخت مجتمع آموزشی شهید سردار سلیمانی 15 کلاس برای متوسطه دوره اول و 19 کلاس برای متوسطه دوم تخصیص یافته که بخشی از مشکلات شرق منطقه را حل خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم پروژه های دیگر را با همکاری و تعامل بیشتر با دانشگاه امام حسین (ع) نیز در منطقه به مرحله احداث و ساخت برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار