۲۹ مرکز خدمات رسان سالمندان تحت نظارت بهزیستی گیلان فعال است

رشت (پانا) - مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد هم اکنون ۲۹ مرکز خدمات رسان سالمندان تحت نظارت بهزیستی در این استان فعالیت می کند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۲۹ مرکز خدمات رسان سالمندان تحت نظارت بهزیستی گیلان فعال است

به گزارش ایرنا، حسین نحوی نژاد گفت: ۱۶ مرکز توانبخشی مراقبتی سالمندان در رشت "هشت مرکز در لاهیجان، آستانه اشرفیه و نیز فومن و رودبار هم هر کدام یک مرکز؛ شفت و فومن هر یک دو مرکز توانخبشی مراقبتی سالمندان دارند.

وی با بیان اینکه سه مرکز آموزشی توانبخشی سالمندان نیز تحت نظارت بهزیستی استان گیلان فعال است، اظهار کرد: این مراکز در رشت، انزلی و لاهیجان برای ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی سالمندان فعالیت دارند.

وی ویزیت در منزل سالمندان را از دیگر فعالیت های مراکز خدمات رسان تحت نظارت بهزیستی استان گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: پنج مرکز ویزیت در منزل سالمندان شامل رشت و لاهیجان هر کدام دو مرکز و یک مرکز در بندرانزلی فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان افزود : پنج مرکز مراقبین در منزل سالمندان نیز در شهرهای رودبار، صومعه سرا، تالش، شفت و سیاهکل مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به خدمات رسانی شبانه روزی مراکز توانبخشی مراقبتی سالمندان با بیان اینکه یک هزار و ۸۸ نفر در مراکز خدمات رسان تحت نظارت بهزیستی گیلان خدمات دریافت می کنند، اضافه کرد: بهزیستی گیلان در مجموع ۱۴ هزار سالمند را تحت پوشش دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان شایع ترین نوع معلولیت در میان سالمندان تحت پوشش حوزه توانبخشی را از نوع معلولیت جسمی - حرکتی عنوان و خاطر نشان کرد: در میان انواع معلولیت ها، افراد با اختلال شنوایی بیشترین درصد سالمندان را به خود اختصاص می دهند.

وی با اشاره به یارانه اختصاص داده شده به هر یک از انواع مراکز خدمت دهنده به سالمندان استان به صورت سالانه اضافه کرد: هفت میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان به مراکز توانبخشی مراقبتی سالمندان، ۴۲۲ میلیون تومان خدمت در منزل، ۴۴۳ میلیون تومان مراقبت در منزل و ۴۲۱ میلیون تومان مراکز آموزشی توانبخشی سالمندان اختصاص داده شده است.

هفتم تا سیزدهم مهرماه هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان نام گرفته و بهزیستی گیلان سن سالمندی را بالای ۶۰ سال اعلام کرده است.

گیلان دارای دو و نیم میلیون نفر جمعیت است که بر اساس آخرین آمار افزون بر ٢٨٠ هزار نفر در گیلان سالمند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار