رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان:

اقدام به موقع خانواده ها باعث جلوگیری از آسیب‌های شنوایی دانش‌آموزان می‌شود

اصفهان (پانا) _ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، اگر برخی از خانواده ها در زمان درست از آسیب فرزند خود اطلاع پیدا کنند می توان از همان لحظه به منظور جلوگیری و یا درمان عارضه اقدام کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اقدام به موقع خانواده ها باعث جلوگیری از آسیب‌های شنوایی دانش‌آموزان می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در گفت و گو با پانا، ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: در ابتدا می بایست خسته نباشید و خدا قوت جانانه‌ای به معلمین مدارس ناشنوایان عرض کنم و این روز را به همه همکاران ناشنوا تبریک بگویم.

وی افزود: ۲ هنرستان اختصاصی ناشنوایان دخترانه و پسرانه و ۳ مدرسه ابتدایی ناشنوایان در شهر اصفهان داریم که هزار و ۶۵ دانش‌آموز در آنها تحصیل می کنند و چهارمین مدرسه نیز در سال جاری در ناحیه ۶ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در شهرستانها به دلیل اینکه تعداد دانش آموزان کمتر است کلاس ناشنوایان برگزار می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها با همکاری آموزش و پرورش در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش آموزان همکاری کنند روز به روز از تعداد دانش‌آموزان ناشنوا یا دارای آسیب شنوایی کاسته خواهد شد.

الماسی با اشاره به گروه های دانش آموزی مختلف با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: یکی از گروه ها دانش آموزان با آسیب شنوایی و یا دچار مشکل شنوایی هستند، معمولاً دانش آموزان پس از ورود به مدرسه وارد پروسه سنجش می‌شوند و در پایگاه های سنجش مشکلات شنوایی آنها به صورت تخصصی بررسی می شود که اگر برخی از خانواده ها در زمان درست از آسیب فرزند خود اطلاع پیدا کنند می توانیم از همان لحظه به منظور جلوگیری و یا درمان عارضه اقدام کنیم.

وی با اشاره به اقدامات توانبخشی برای دانش آموزان گفت: به جز آموزش و پرورش دانش آموزان، خانواده‌ها می‌توانند از بدو تولد فرزندان خود را در مدارس اختصاصی و به منظور توانبخشی ثبت نام کنند تا اقدامات مداخله‌ای و آموزش لازم را به آنها ارائه دهیم چراکه تمام ثبت نام شدگان در دو گروه بدو تولد تا ۴ سالگی و آمادگی ۴ تا ۶ سال و پایه های اول و دوم ابتدایی تقسیم می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اضافه کرد: حساسیت زیادی روی مداخله به هنگام و توانمندسازی مادران داریم که اگر آسیب کودکان به موقع تشخیص داده شود می توانیم تا حد زیادی مشکل شنوایی را برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار