افتتاح اولین موزه - مدرسه شمال کشور در رشت

رست ( پانا) - در این موزه 150 اثر تاریخی شامل: انواع وزنه ها، ترازو و پیمانه های برنجی و سفالی در مدرسه ماندگار شهید بهشتی به نمایش گذاشته شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین موزه  -  مدرسه شمال کشور در رشت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، این موزه _ مدرسه در اتاقی به وسعت 40 متر مربع به همت آقای امیر قربانی، دبیر بازنشسته فیزیک و مساعدت آموزش و پرورش استان، میراث فرهنگی و گردشگری، انجمن دانش آموختگان مدرسه ماندگار شهید بهشتی و اداره کل نوسازی مدارس گشایش یافته است. در این موزه انواع ظرف سفالی، وزنه های مختلف، پیمانه، انواع ترازو، درم دینار مربوط به دوره های 600 سال گذشته در جوار مدرسه ماندگار شهید بهشتی به نمایش گذاشته شده است. موزه سنجش گیلان با هدف آموزش واحد کمیت های مختلف و ابزارهای سنتی و متریک گشایش یافته است. در این موزه سنجش ابزارهای اندازه گیری طول، سطح، حجم و وزن در دوره های مختلف تاریخی به نمایش درآمده است.

همچنین واحد وزن های روسی مانند: پوت، نیم پوت، گرونیکا و قپان های فلزی و چوبی و وسایل توزین ابریشم از نوع فلزی و چوبی نیز ارائه شده است.

آموزش بازید کننده ها یکی از اهداف برپایی این موزه _ مدرسه است؛ که از طریق: دیداری (مشاهده ) شنیداری ( گفتگو) و لمس کردن (بساوایی) انجام می شود.

در حاشیه گشایش این موزه از 4 کتاب با عناوین: میراث صنعتی گیلان، کاوش های ماسوله، جاذبه های گردشگری گیلان و کتاب « گالش ها » رونمایی شد.

گفتنی است این موزه تخصصی حاصل 14 سال فعالیت و تلاش است که برای اولین بار در 40 متر مربع به بهره برداری رسیده که قرار است در فاز بعدی این موزه _ مدرسه تا 150 متر مربع ارتقا یابد.

در این آیین از آقای امیر قربانی، دبیر بازنشسته فیزیک و بانی اصلی این موزه تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار