محمود همت در بازدید از دفتر خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

ضرورت ارتقای سطح علمی و سواد رسانه ای دانش آموزان

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت تربیت مدرسان کارآزموده در عرصه خبرنگاری و ارتقای سطح علمی و سواد رسانه ای همکاران پانا و دانش آموزان علاقمند به این حرفه باید به عنوان اولویت اصلی خبرگزاری دانش آموزی پانا با جدیت دنبال شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتقای سطح علمی و سواد رسانه ای دانش آموزان

محمود همت صبح امروز با حضور در دفتر خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان به تشریح اهمیت نقش خبرگزاری پانا در تربیت نسل رسانه ای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز گسترش رسانه ها و دسترسی عمومی به اطلاعات روز به روز در حال افزایش بوده و جریان رقابت بین صاحبان رسانه ها در حال اوج گیری است به نحوی که اقتدار یک جامعه به میزان توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و از همه مهم تر نیروی انسانی توانمند رسانه ای بستگی دارد.

وی افزود: در میان بازار گرم شبکه های مجازی اعتماد مخاطبان به رسانه ها و اعتبار آنها از دغدغه های مهم و در حقیقت سرمایه اصلی دست اندرکاران هر رسانه است و به هر میزان که رسانه ای از این سرمایه بهره‌مند باشد به همان میزان قدرتمندتر و مؤثرتر است.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از سویی سهولت دسترسی دانش آموزان به این رسانه ها مستلزم توانمندسازی آنان در مواجهه با هجوم بی امان این اطلاعات به آنان است و این جز از طریق ارتقای سواد رسانه ای به عنوان یک مهارت اجتماعی در دانش آموزان میسر نخواهد شد .

همت ادامه داد: بدیهی است دست اندرکاران رسانه ها از جمله خبرنگاران زمانی موفق به کسب این سرمایه گرانبها می شوند که آموزش و تخصص لازم را برای تولید اخبار و انتشار آن فرا گیرند .

وی خاطر نشان کرد: تربیت مدرسان کارآزموده در عرصه خبرنگاری و ارتقای سطح علمی و سواد رسانه ای همکاران پانا و دانش آموزان علاقمند به این حرفه باید به عنوان اولویت اصلی خبرگزاری دانش آموزی پانا در دستور کار قرار گیرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان همچنین از بسته تحولی جدید این سازمان به عنوان یک نقشه راه مشخص و مدون یاد کرد و گفت: توجه به تمامی بخش های این بسته تحولی و عملیاتی کردن آن در بخش های مختلف سازمان دانش آموزی قطعا به بهبود فعالیت های این سازمان منجر خواهد شد و جایگاه سازمان دانش آموزی را ارتقا خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار