در گفت‌وگو با پانا

روایت بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز از زندگی‌اش: من از دل بچه‌های کار بیرون آمدم

مجیدمجیدی مسیر زندگی مرا تغییر داده است/ بچه‌های کار نباید امیدشان را از دست بدهند و بدانند که سرنوشتشان فقط و فقط در دستان خودشان است / مجیدی اجازه جواب دادن تلفن غریبه ها را به من نمی دهد

تهران (پانا)- بازیگر فیلم «خورشید« می‌گوید قبل از ورودش به عرصه سینما و آشنایی با مجید مجیدی به‌خاطر شرایط زندگی‌اش کارهایی که هیچ کسی نباید انجام بدهد را امتحان کرده اما حالا مسیر زندگی‌اش عوض شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز از زندگی‌اش: من از دل بچه‌های کار بیرون آمدم

روح‌الله زمانی بازیگر است. اولین تجربه بازی او جلوی دوربین در فیلم سینمایی «خورشید» در سال 1398 به کارگردان مجید مجیدی بود. این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و بازی روح‌الله زمانی نظر مثبت اهالی رسانه و منتقدان را به همراه داشت. زمانی که خود از کودکان کار بوده و از سن بسیار پایین مجبور بوده، کار کند و پول دربیاورد، او در فیلم «خورشید» هم نقش یک کودک کار را بازی می‌کند.

زمانی با بازی درخشان خود در فیلم مجیدی موفق شد عنوان بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز را به خود اختصاص دهد و جایزه مارسلو ماستریانی این جشنواره را به دست آورد. اگرچه او به علت کرونا در سالن حضور نداشت و مجید مجیدی به همراه شمیلا شیرزاد برای گرفتن جایزه او روی صحنه رفتند اما زمانی در ویدئویی که فرستاده بود از هیئت داوران و مجیدی بسیار تشکر کرد.

زمانی درباره زندگی‌اش به پانا گفت: «من بچه‌ای بودم که از دل بچه‌‌های کار بیرون کشیده شدم، امیدم را از دست ندادم و خدا این شانس را به من داد تا با آقای مجیدی آشنا شوم. امیدوارم که از کوره درنروم و قدر موقعیتم را بدانم و تا آخر عمر شکرگذار خداوند باشم.»

وی با اشاره به نحوه پیوستن خود به فیلم «خورشید» عنوان کرد: «آقای مجیدی به مدرسه ما آمد و تست بازیگری گرفت، فرضا اگر تعداد بچه‌ها 300 نفر بود او از کل آن تعداد تست بازیگری گرفت و خوشبختانه من انتخاب شدم.»

زمانی ادامه داد: «آقای مجیدی علاوه بر کارگردانی برای من مانند یک رفیق بود، مردی خوب با دلی بزرگ. امیدوارم خداوند در کارهایی که انجام می‌دهد کمکش کند.»

بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز با اشاره به تجربه بازی در فیلم سینمایی «خورشید» گفت: «آقای مجیدی به من مسیر زندگی را یاد داد و خوشبختانه چشم و گوش من بیشتر باز شد تا درس بخوانم و به تحصیل ادامه بدهم زیرا با درس خواندن هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.»

این بازیگر نوجوان با اشاره به تغییراتی که در زندگی‌‌اش پس از بازی در فیلم سینمایی «خورشید» برای او به وجود آمده تصریح کرد: «فکر کنید بچه‌ای که قلیون می‌کشیده و خلاف می کردم اما به صورت ناگهانی در فیلم درخشانی چون «خورشید» بازی کرده و مسیر زندگی‌اش عوض شده، ممکن است چه تغییراتی در زندگی‌اش رخ دهد.»

وی ادامه داد: «قصد ادامه دادن بازیگری را دارم، تا الان متوجه پیشنهاد جدیدی برای بازیگری نشده‌ام، آقای مجیدی اجازه نمی‌دهد جواب تلفن غریبه‌ها را بدهم زیرا هنوز فیلم اکران نشده است.»

زمانی در پایان سخنانش می‌گوید که بچه‌های کار نباید امیدشان را از دست بدهند و بدانند که سرنوشتشان فقط و فقط در دستان خودشان است و نباید آینده‌شان را خراب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار