آغاز فعالیت نخستین صندوق تخصصی سرمایه گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

تهران (پانا) - مجوز فعالیت نخستین صندوق تخصصی سرمایه گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات اخذ شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت نخستین صندوق تخصصی سرمایه گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

به گزارش روابط عمومی شرکت دانش بنیان پارت، این صندوق سرمایه‌گذاری به عنوان نخستین صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات، از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت دریافت کرد.
پس از طی فرآیند اخذ موافقت اصولی، پذیره‌نویسی، ثبت صندوق و درخواست مجوز و اخذ مجوز فعالیت، امروز، صندوق جسورانه پارتیان، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
محمد میلانی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان گفت: این صندوق با سرمایه 20 میلیارد تومانی راه‌اندازی شده و به زودی میزان سرمایه این صندوق افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه نخستین صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات با اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این صندوق برنامه دارد از استارت‌آپ‌های حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات تا سقف 5 میلیارد تومان حمایت مالی کند.
مدیر سرمایه گذاری صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی اظهار داشت: در این مدت، صندوق 250 استارت‌آپ را مورد بررسی قرار داده که از این تعداد 40 استارت آپ ارزیابی تخصصی شده و از این تعداد 10 استارت‌آپ، به کمیته سرمایه‌گذاری صندوق راه پیدا کرده و مورد بررسی نهایی قرار گرفته‌اند و درحال حاضر 3 استارت‌آپ در مرحله حمایت و سرمایه‌گذاری این صندوق قرار گرفته‌اند.
میلانی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های این صندوق بر استارت‌آپ‌هایی خواهد بود که در مراحل اولیه و میانی رشد و فعال در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات باشند.
وی اظهار داشت:علاوه بر بررسی استارت‌آپ‌ها، ارتباطات و همکاری‌های گسترده‌ای با گروه‌های مختلف صورت گرفته است. در ارتباط با دانشگاه‌ها، این صندوق تفاهم‌نامه‌ای با صندوق پژوهش و فناوری اصفهان منعقد کرده است و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه هوش مصنوعی با دانشگاه‌های تهران و خواجه نصیر منعقد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این صندوق حضور در اکوسیستم های استارت آپی را از اولویت های خود می داند و ارتباط گسترده‌ای با پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دیگر برقرار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار