ولی پوری: فضای مجازی بهترین فرصت برای مدرسه محوری است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه شورای پرورشی و تربیت بدنی منطقه چهار، تربیت دانش آموز دین باور را اصل و اساس کار پرورشی اذعان کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: فضای مجازی بهترین فرصت برای مدرسه محوری است

جلسه شورای پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه چهار با حضور مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مجتبی حاجی زاده، مشاور معاون پرورشی و فرهنگی، عباس باستانی، مدیر سازمان دانش آموزی شهر تهران، محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار، علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان مسوول و کارشناسان حوزه معاونت با رعایت اصول بهداشتی در اندیشکده تحول برگزار شد.

مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به شرایط موجود و اظهار نظرهای متفاوت در خصوص حوزه پرورشی، به عدم شناخت کامل حوزه پرورشی از سوی مدعیان اشاره کرد و تغییر دید و نگاه و باورها را به این حوزه ضروری و لازم دانست.

مجتبی ولی پوری با تاکید بر ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت های پرورشی، عزم و اراده جدی و تلاش مضاعف همراه با مطالبه گری در این بخش را مهم برشمرد و گفت: اگر فعالیت ها، طرح ها و برنامه ها وارد مدرسه بشود و به جامعه هدف که همان دانش آموزان هستند برسد، توفیق خواهیم یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در این جلسه خاطر نشان کرد: اگر دانش آموز در مدرسه با یک مهارت آشنا شود، اعتماد به نفس پیدا می کند و دیگر دچار آسیب های اجتماعی نمی شود، چرا که عدم اعتماد به نفس، آسیب های اجتماعی را در پی دارد؛ آسیب های اجتماعی دغدغه تمام مسوولان نظام است و در مواجهه با آن باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

ولی پوری تصریح کرد: فضای مجازی بهترین فرصت برای مدرسه محوری است و مربی مدرسه باید در تولید محتوا توانمند شود و کمک کند؛ همچنین مشاوران مدارس نقش مهمی بر عهده دارند؛ اگر مشاور مدرسه دست کم یک تماس تلفنی با دانش آموز داشته باشد و حرف های او را بشنود، بسیار اثرگذار است.

وی اضافه کرد: در بحث اعتقادی پاسخ گویی به شبهات دینی بسیار مهم است؛ ما امروز گرفتار شبهات دینی شده ایم، باید به سوالات پاسخ داد و نباید با عتاب و خطاب برخورد کرد بلکه افراد متخصص در این زمینه باید مسائل را به خوبی تبیین کنند و لازم است دانش آموزان را امسال به سمت و سوی تفسیر قرآن کریم سوق دهیم و در این عرصه جذب و حفظشان کنیم.

مجتبی ولی پوری با اشاره به طرح های خوب و مقاوم کننده در اداره مراقبت از سلامت، "طرح یاریگران زندگی" را با استفاده از ظرفیت تشکل ها و آموزش همسالان و تاثیر آن را جدی و کارگشا تلقی کرد و گفت: هر چه فعالیت های دانش آموزی بیشتر شود، آسیب های کمتری را مشاهده خواهیم کرد و در این راستا می توان مدارس تمام تشکیلاتی را افزایش داد و از این رهگذر مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مدرسه بهترین راه پیشگیری است مانند اردو که معجزه می کند.

مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با کارشناسان مسوول و کارشناسان معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه چهار در خصوص موضوع توسعه اماکن پرورشی بیان کرد: تا به حال چه میزان از امکانات موجود نظیر دارالقرآن، کانون، اردوگاه و ... بهره بردیم و چه تعداد دانش آموز از این مراکز بازدید کردند و جذب شدند؟

وی در پایان توصیه کرد: در انجام فعالیت های پرورشی به دنبال نتیجه آنی نباشیم، فعالیت های پرورشی فرآیند محور است و در آینده نتایج عملکرد ما معلوم می شود.

محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار با تقدیر از حضور میهمانان و تشکر از زحمات همکاران پر تلاش، آموزش و پرورش را بیش از هر نهاد دیگر متاثر از کرونا دانست و گفت: حوزه سلامت مرهون زحمات همکاران عزیز است و در حوزه مشاوره امسال قریب به 11 هزار دانش آموز هدایت تحصیلی شدند که از کارهای عظیم و گسترده بود. إن شاءالله این جلسات ثمر داشته باشد.

در پایان از کارشناسان مسوول و کارشناسان با لوح تقدیر قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار