تکمیل نقشه حریم منظر برای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

اردبیل(پانا)- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اردبیل گفت: تکمیل نقشه حریم منظر برای حفظ سیمامنظر و شان مجموعه جهانی شیخ صفی‌ الدین اردبیلی در دست بررسی و اقدام است.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل نقشه حریم منظر برای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

به‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل، نادر فلاحی اظهار کرد: تکمیل نقشه حریم منظر برای حفظ سیمامنظر و شان مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در دست بررسی بوده و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

او افزود: ‌این نقشه در شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان مطرح و برای اصلاح و بررسی مجدد در دست اقدام است تا پس از بررسی و در نهایت تصویب در شورای راهبردی پایگاه و طی مراحل این کار، به دفتر ثبت آثار و پایگاه‌ها در وزارت میراث‌فرهنگی ارسال ‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اهمیت این اثر جهانی بیان کرد: مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که در سال 89 به تصویب یونسکو رسیده، ضوابط عرصه و اعیان، ضوابط حریم درجه یک و نیز ضوابط حریم درجه دو در آن عنوان شده و در تمامی اقدامات باید مد نظر قرار گیرد.

فلاحی این مجموعه جهانی را از بناهای مهم و کم‌نظیر تاریخی استان و کشور دانست و عنوان کرد: در راستای حفاظت و توسعه این بنا در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای انجام شده که مرمت در بخش‌های مختلف و الحاق قسمت‌های جدید به این مجموعه از جمله این اقدامات بوده است.

او با اشاره به تملک بانک ملی و آغاز عملیات بازگشایی میدان عالی‌قاپو گفت: با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال عملیات بازگشایی و ساماندهی این محوطه در هفته‌های گذشته آغاز شده و به زودی شاهد تکمیل این طرح که از خواسته‌های مردم دارالارشاد به شمار می‌رود، خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار