رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

شهریور ماه ۱۷ درصد مراجعه به بیمارستان ها افراد زیر ۱۸ سال بوده اند

نیشابور (پانا)- رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته اطلاع رسانی و آموزش کرونا هشدار داد در شهریور ماه ۱۷ درصد مراجعه به بیمارستان ها افراد زیر۱۸ سال بودند که از این میان گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال بیشترین میزان مراجعه را به خود اختصاص دادند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شهریور ماه ۱۷ درصد مراجعه  به بیمارستان ها افراد  زیر ۱۸ سال  بوده اند

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، محسن عظیمی نژاد علایم شایع در کودکان را بعد از تب، علایم گوارشی عنوان کرد و افزود: تعداد مراجعان زیر ۱۸سال در تیرماه ۴/۵درصد، در مرداد ۱۰/۶۶ و در شهریور ماه به۱۷ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز باور نکرده ایم که در شرایط جنگ به سر می بریم. جنگی که حتی میزان تلفاتش از جنگ تحمیلی پیشی گرفته است و فشار تحریم ظالمانه دشمن شرایط بحرانی را برای ما مضاعف کرده است.

عظیمی نژاد تاکید کرد: تحریم داروها، شرایط پیک سوم را برای ما دشوار تر کرده است؛ از لحاظ واکسن آنفولانزا با محدودیت مواجه هستیم و این امر موجب می شود که بیماران خاص را در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا قرار دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیک اول و دوم را با مشقت ها و سختی‌های زیاد سپری کردیم و اکنون در آستانه پیک سوم هستیم که همزمان با شیوع بیماری های آنفولانزا و عفونت های باکتریال است که شرایط را بحرانی تر می کند. با بازگشایی مدارس، قرار گرفتن در دهه آخر ماه صفر و شیوع بیماری های فصلی همزمان با پیک سوم کرونا پاییز و زمستان سختی را برای ما رقم می زند.

وی در پایان از فرماندار و اعضای شورای تامین تشکر کرد و گفت: امید است با همراهی هر چه بیشتر و با ضرورت اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله پرهیز از تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها پیک سوم را با کمترین تلفات پشت سر بگذاریم.

کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته اطلاع رسانی و آموزش کرونا با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور و دیگر مدیران دستگاه های اجرایی در سالن همایش معاونت بهداشت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار