مدیردانش آموزی استان کردستان خبرداد:

دستگاه ضدعفونی کننده در هنرستان کاردانش کارآفرین بانه رونمایی شد

سنندج(پانا)-نخستین دستگاه مایع پاش ضدعفونی کننده دست که توسط هنرآموزان خلاق شاغل به تحصیل در هنرستان کار و دانش بانه رشته فنی، طراحی و به مرحله تولید رسید با حضور مسوولین شهرستان رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه ضدعفونی کننده در هنرستان کاردانش کارآفرین بانه رونمایی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رییس آموزش و پرورش بانه در مراسم رونمایی از این دستگاه ضدعفونی کننده دست گفت: این دستگاه به‌دست توانای هنر آموزان طراحی و به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی شد که قیمت تمام شده آن (هفت میلیون ریال هزینه طراحی و تولید) یک سوم دستگاه‌های مشابه موجود در بازار است.

اقبال صالحی تولید داخلی را گامی در راستای توسعه پایدار اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار دانست و اظهار کرد: اتکا به توان و ظرفیت داخلی پیامدهای تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان را کم اثر می‌کند ضمن اینکه مخترعان و دانش آموختگان داخلی نقش مهمی در رونق چرخه اقتصاد و تولید نیز دارند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها فرصتی برای توجه به ظرفیت‌های داخلی ایجاد کرده است، افزود: مقرون به صرفه بودن، ضریب ایمنی بالا، قیمت مناسب و تنوع در خدمات از مزایای مهم این دستگاه مایع پاش ضدعفونی کننده دست است.

صالحی با تاکید بر ضرورت حمایت از دانش آموختگان رشته‌های فنی و کارآفرینان، یادآور شد: سه هنرستان کار و دانش، سه هنرستان فنی وحرفه ای و یک هنرستان کشاورزی در رشته‌های مختلف در بانه فعالیت دارند و ۴۳ درصد دانش آموزان دوره متوسط دوم در شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار