معاون وزیر آموزش و پرورش:

اجرای بسته تحولی سازمان دانش آموزی موجب ارتقای نقش اجتماعی دانش آموزان می شود

زاهدان (پانا) –- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد بسته تحولی سازمان دانش آموزی با شعار «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» مهمترین، شیواترین و جامع ترین بسته مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است که اجرای آن موجب ارتقای نقش اجتماعی دانش آموزان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بسته تحولی سازمان دانش آموزی موجب ارتقای نقش اجتماعی دانش آموزان می شود

علیرضا کاظمی در نشست هم اندیشی مدیران سازمان دانش آموزی کشور که با هدف تبیین بسته تحولی جدید سازمان دانش آموزی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران ستادی و استانی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم که سازمان دانش آموزی می تواند و باید نقش اول را در تربیت اجتماعی دانش آموزان ایفا کند.

رئیس سازمان دانش آموزی کشور افزود: بسته تحولی جدیدی که امسال تدوین شده و به تایید وزارت آموزش و پرورش رسیده است بهترین ابزار برای رسیدن به هدف اصلی سازمان یعنی تربیت اجتماعی دانش آموزان است به شرط این که برنامه های آن با نظارت کامل دنبال شود.

کاظمی ادامه داد: مهمترین نکته در تدوین این بسته تحولی ارتقای جایگاه سازمان دانش آموزی است که همکاران ما در مرکز صدها ساعت وقت صرف تهیه و تدوین آن کرده اند و با ساختار خوبی که دارد تمام ابعادی که مورد نظر سازمان است در آن دیده شده است.

وی تصریح کرد: این بسته با امضای وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل آموزش و پرورش کشور ابلاغ شده که این موضوع جایگاه مسئولیت مدیران سازمان های دانش آموزی را نشان می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران سازمان های دانش آموزی گفت: انتظار داریم شورای برنامه ریزی سازمان های دانش آموزی را با همه ظرفیت تشکیل و برای عملیاتی کردن این بسته تحولی تقسیم کار لازم انجام شود.

کاظمی خاطر نشان کرد: تقسیم کار داخلی سازمان دانش آموزی در بخش های پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا بر اساس چارتی که در بسته تحولی طراحی شده باید با جدیت دنبال شود.

وی همچنین به اهمیت ایجاد فضای تشکیلاتی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مربیان باید در فضای مجازی فعال باشند و ساختار تشکیلاتی در فضای مجازی باید از سطح مدرسه ایجاد و مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

گفتنی است در بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی با عنوان «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» که در راستای مصوبات هیات امنای سازمان دانش‌آموزی و مبتنی بر اهداف دوره‌های تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین و هم سو با بیانیه مهم گام دوم انقلاب، طراحی‌شده است، فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرنگاران دانش‌آموزی پانا و مجلس دانش‌آموزی، مورد بازنگری قرار گرفته و بسترهای لازم برای توسعه و تقویت نقش‌پذیری اجتماعی و ارتقای جامعه‌پذیری دانش آموزان فراهم‌ شده است.

محور اصلی در این بسته تحولی، دانش آموزان هستند و زمینه‌های متنوعی برای مشارکت همه‌جانبه و نقش‌پذیری آنان طراحی‌ شده است. علاوه بر آن تلاش شده با ایجاد شبکه‌های ارتباطی ساختارمند و کارآمد، در بستری فرهنگی و تربیتی، از ظرفیت عظیم فکری و اجرایی جامعه نوجوان و جوان دانش‌آموزی کشور، برای شناسایی و حل مسائل نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان استفاده مناسب و مطلوبی شود.

گام اصلی و مهم، پیاده‌سازی و اجرای این بسته تحولی در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها، مناطق، نواحی و به‌ویژه مدارس است که با همت اعضای شورای برنامه‌ریزی سازمان در ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، مدیران کل و روسای شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان‌ها، مدیران، مربیان و اعضای فعال و پویای سازمان در سراسر کشور به نحو شایسته و مؤثری اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار