به مناسبت روز گردشگری؛

فراز و نشیب صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی

گردشگری در سیستان و بلوچستان بازیابی می شود

زاهدان (پانا) - صنعت گردشگری در سیستان و بلوچستان از سال 96 روندی رو به توسعه را در پیش گرفته بود که هر سال با استقبال بیشتر گردشگران روبرو می شد، اما شیوع ویروس کرونا در آستانه تعطیلات نوروزی 99 به مانند یک سرعت گیر این روند را نزولی کرد. با این حال قرار است متناسب با شرایط کرونا این صنعت در سیستا ن و بلوچستان بازیابی شود.

کد مطلب: ۱۱۲۵۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فراز و نشیب صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی

سال 96 سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شد تا ناشناخته های آن برای همگان آشکار شود. بعد از آن در سال های 97 و 98 از بذری که در سال 96 کاشته شد، محصول توسعه صنعت گردشگری را برداشت کرد، اما درست در زمانی که قرار بود صنعت گردشگری در این استان به شکوفایی برسد شیوع ویروس کرونا به مانند یک سرعت گیر در این زمینه مانع ایجاد کرد و به اجبار شرایط از رونق گردشگری کاسته شد.

اما حالا که قرار است همه دنیا به زندگی با این ویروس ادامه دهند صنعت گردشگری هم متناسب با این شرایط خود را احیا خواهد کرد.

قرار است با اجرای سند توسعه گردشگری در چشم‌انداز 1404 سیستان و بلوچستان به هدف 5 میلیون نفری خود در زمینه جذب گردشگر خارجی برسد و به عبارتی 1404 سال شکوفایی گردشگری سیستان و بلوچستان باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در این باره اظهار کرد: مسیر توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان که براساس سند اجرایی توسعه گردشگری با افق ۱۴۰۰ در چند سال اخیر رشد خوبی را آغاز کرده بود بعد از شرایط کرونا با تاخیری چند ماهه روبه رو شد.

مجتبی میرحسینی گفت: روند رو به رشد ایجاد تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در این شرایط با ایجاد زیرساخت های لازم آماده بازیابی گردشگری استان با تغییر محصول و بازار می شویم.

وی افزود: برنامه ریزی مجدد صنعت گردشگری این استان در شرایط اپیدمی کرونا با رویکرد تغییر بازار و محصول گردشگری آغاز شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: راهکارهای مربوط برای خروج گردشگری از بحران کرونا با همکاری بخش خصوصی شناسایی و محصولات جدید معرفی می شود تا از این طریق بتوانیم علاوه بر حفظ جایگاه استان در سبد مشتریان قبلی، گردشگران جدید را جذب کنیم.

میرحسینی افزود: در استراتژی توسعه محصول، برخی اوقات باید محصولات جدیدی را خلق کنیم و متناسب با زمان دیگر با چند تغییر کوچک در محصولات قبلی می‌توانیم بازار جدید ایجاد و به بهترین شکل نیازهای گردشگران را شناسایی کنیم و آنها را به بهترین وجه برطرف کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به رویکردهای جدید در حوزه گردشگری این استان گفت: تولید محتوای فضای مجازی و گردشگری مجازی از شروع ویروس کرونا و ایام نوروز آغاز و اکثریت مسافران و گردشگران این استان را با جاذبه‌ها و آثار گردشگری آشنا کرده است.

وی افزود: ادامه مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری این استان و آگاهی دادن به جامعه ایرانی نسبت به ظرفیت‌ها و مزیت‌های آن در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد.

میرحسینی با تاکید به ورود به دوره گردشگری هوشمند بیان کرد: دوره‌های آموزشی ویژه برای فعالان گردشگری، صاحبان کسب و کارها و مدیران تاسیسات گردشگری به منظور تغییر در کسب‌وکار و توجه به رویداد تکنولوژی همراه در سفر انجام خواهد شد.

وی با تاکید به نیاز به زیر ساخت‌های لازم در حوزه اینترنت ملی و بین المللی و همچنین پهنای باند لازم برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران گفت: زمینه ارائه خدمات فعالان گردشگری به گردشگران در بستر فن‌آوری‌های جدید و اپلیکیشن‌های تاثیرگذار در قالب تفکر نسل جدید گردشگری هوشمند ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: با شرایط میزبانی گردشگری در نیمه دوم سال در زمان بهبود اوضاع بعد از اپیدمی کرونا مسیر روبه رشد گردشگری دنبال خواهد شد.

وی گفت: تا پایان سال تاسیسات گردشگری زیادی در سطح استان ایجاد می شود که بخشی از این تاسیسات در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار