گرامیداشت روز آتش نشانی بر فراز بام کاشان

کاشان (پانا) - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان عنوان کرد تیم هشت نفره کوهنوردی این سازمان در آستانه روز آتش نشانی و ایمنی بر بام کاشان صعود کرده و پرچم صلح و ایمنی را بر فراز قله سه هزار و 20متری سیاه کوه برافراشتند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت روز آتش نشانی بر فراز بام کاشان

محمدعلی پیراسته در گفت و گو باپانا اظهار کرد: در صعود تیم کوهنوردی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان هادی بهداد، حسین مقامی، علی پناهنده، وحید زارع، سید محمد اسلامبولی، محمد وزوانی، عمران سرانجام وحسن عسگری شرکت داشتند.
وی افزود: با توجه به شرایط موجود کشور، ویژه‌ برنامه‌های روز آتش‌‌نشانی و ایمنی با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حادثه های مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی اجرا می شود.
وی تصریح کرد: مراسم رسمی روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی، در ستاد فرماندهی 125 با رونمائی از تجهیزات جدید خودرویی و عملیاتی آغاز خواهد شد. مانور شهری با مشارکت سازمان‌های و ارگان‌های امدادی و انتظامی و رژه ناوگان خودرویی سازمان در معابر اصلی شهر از جمله برنامه های این روز است.
وی گفت: تقدیر از تلاش یک ساله کارکنان آتش‌نشانی، تقدیر از آتش‌نشانان بازنشسته، اعطای درجه آتش نشانی، حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مقبره شهدای گمنام، تقدیر از فرزندان ممتاز علمی آتش‎نشانان، اهدای خون کارکنان سازمان و برگزاری مسابقه های ورزشی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفتم 7 مهر در کاشان است.
وی افزود: نامگذاری معبری به نام آتش نشان، شروع عملیاتی طرح ایمنی بازار بزرگ کاشان، ساخت تندیس آتش‌نشان، ارتقای تجهیزات تصویری سازمان، اجرای نقاشی دیواری، توزیع کتاب آموزشی ویژه کودکان، رونمایی از سامانه 125و سامانه آماری آنلاین عملیات سازمان از جمله اقدامهای روز آتش‎نشان است.
پیراسته گفت: آتش‌نشانان و امدادگران علاوه بر حضور در صف اول خدمت رسانی به آسیب‌دیدگان در شهرها و روستاها، در هنگام وقوع حادثه های غیرمترقبه در خط مقدم امداد و نجات به آسیب‌دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی برای دستیابی به این امر مهم فروگذار نمی‌کنند.

به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال 1379 با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حادثه در سطح کشور و پاسداشت حماسه آفرینی‌ و ازخودگذشتگی آتش‌نشانان، هفتم مهر، به نام روز آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار