در پیامی به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس؛

حاجی میرزایی: دفاع مقدس، حماسه شکوهمندی است که غرور را در قلوب مظلومان جاری کرده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس؛‌ دفاع مقدس را  حماسه شکوهمندی دانست که غرور و قیام را در قلوب و وجود مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرده است.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: دفاع مقدس، حماسه شکوهمندی است که غرور را در قلوب مظلومان جاری کرده است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در پیامی «چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس» را گرامی داشت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«ایران»، سرزمین پارسیان و سرای پارسایان، پیشینه‌ای به بلندای تاریخ و ریشه‌ای به ژرفای فرهنگ دارد. بر گاه‌شمار ایران اسلامی صفحات زرّینی نقش بسته است که راوی فهم و فرهنگ، دین و دانش، غرور و غیرت و جهد و جهاد است.

به گواه تاریخ، ایرانیان همواره آوازگر و آغازگر صلح و سلام بوده‌اند و آنگاه که با گشاده‌رویی، آیین اسلام را با جان و دل پذیرا می‌شوند و با گشاده دستی آداب آن را به جای می‌آورند، «اشدّاءُ علی الکفّار و رُحماءُ بینهم» در نهادشان نهادینه می‌شود.

پیروزی دین‌مدارانه، فرهنگ‌محور و طاغوت‌ستیزانه‌ی «انقلاب اسلامی ایران»، که به زعامت حضرت امام خمینی (ره) استقرار یافت و اکنون با رهبری‌ داهیانه‌ی مقام معظّم رهبری- مدظله العالی- با صلابت استمرار می‌یابد، طلوعی دوباره‌ در عصر معاصر است که بارقه‌های امید به رستگاری را نه‌تنها در دل ایرانیان، که در جان آزادی خواهان جهان تابانده است. پس از آن، دفاع مقدس، حماسه شکوهمند دوران حاضر است که غرور و قیام را در قلوب و وجود مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرده است.

اکنون در حالی چهلمین سالگشت آغاز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که آن روحیه‌ی دلاورانه و رویکرد ستم‌ستیزانه به شایسته‌ترین شکل ممکن در نسل جوان تجلّی یافته است که تحت پرچمی با عنوان بلند مدافعان حرم، در حال دفاع از حریم الهی هستند.

اینجانب به عنوان خادم کوچک ملّت رشید ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن گرامیداشت «چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس» و نکوداشت یاد و خاطره‌ی شهدای عزیز و تعظیم در برابر مجاهدت‌های جانبازان و آزادگان آن دوران افتخارآفرین و نیز تکریم خانواده‌های معظّم آنان، از همه‌ی کسانی که دل در گرو آزادی و آبادی ایران اسلامی و اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی دارند، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانشگاهیان، حوزویان، فرهیختگان، هنرمندان و سایر کسانی که صاحب اندیشه‌اند، می‌خواهم در غایت دقت و نهایت ظرافت با استفاده‌ی جامع و جاذب از ظرفیت فرهنگ، هنر و رسانه، از «دفاع مقدس»، نه به عنوان یک «جنگ»، که آغاز و پایانی دارد، بلکه به مثابه یک «فرهنگ» که در طول زمان، جاری است، بهره‌ ببرند تا از این طریق آموزه‌های زنده و ارزنده‌ی «فرهنگ مقاومت» بیش از پیش به نسل نوخاسته‌ی انقلاب منتقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار