کاشان به مرحله نهایی جشنواره شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافت

کاشان (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان خبر داد کاشان در بخش سینما و هنرهای نمایشی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور به مرحله نهایی راه یافت.

کد مطلب: ۱۱۲۵۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کاشان به مرحله نهایی  جشنواره شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافت

میثم نمکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین دوره این جشنواره در بخش‌های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، سینما، صنعت بسته‌بندی و چاپ، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.
وی افزود: در نخستین دوره شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت بود که کاشان در بخش سینما و هنرهای نمایشی پس از داوری‌ به مرحله نهایی راه یافت.
وی تصریح کرد: گروه‌های نه‌گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرها در رقابت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: کاشان دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری است که در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن آنها در مسیر اقتصادی و توسعه‌ای هستیم تا به توسعه اجتماعی و انسانی بینجامد و البته نیازمند تسهیل‌گری، مشارکت‌گرایی و همگرایی در بین همه خادمان فرهنگ و هنر شهرستان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: این دستاورد مهم فرهنگی و هنری را مرهون تلاش‌های بی‌شائبه فعالان فرهنگی و هنری شهرستان هستیم که نیازمند استمرار است.
وی تصریح کرد: شبکه شهرهای خلاق امکانی برای ثبت، ضبط، گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهرهای مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که در آن شهر یا منطقه رواج داشته، از رونق برخوردار بوده اما تا کنون نانوشته و شفاهی باقی مانده است.
نمکی گفت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای همکاری‌ و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار